اخبار
 1399/12/25  تاریخ خبر
۱۷۰هزار کامیون کشنده باید طی سه سال آینده در کشور بازسازی شود
معاون امور صنايع وزير صنعت، معدن و تجارت ، توليدات صنعتي کشور در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال را مثبت ارزيابي کرد و گفت : 170 هزار کاميون کشنده بايد طي سه سال آينده در سطح کشور بازسازي شود.

 مهدي صادقي نيارکي  در حاشيه بازديد از شرکت گلديران  افزود: واحدهاي داخلي خودروساز کشور بجاي واردات خودرو کامل اين توانايي را دارند که کاميون هاي مورد نياز داخلي را بازسازي کنند.

وي بابيان اينکه بازسازي خودر منجر به ايجاد اشتغال در کشور مي شود يادآورشد: با اين اقدام  قطعه سازان فعال و زنجيره ارزش افزوده نيز در کشور ايجاد خواهد شد.

صادقي نيارکي توليدات صنعتي کشور در11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال را مثبت ارزيابي کرد و افزود: براي نخستي مرتبه در سه سال گذشته دو فصل متوالي يعني فصل دوم و سوم صنعت براساس اعلام مرکز آمار از رشد قابل توجهي برخودار بوده است.

معاون وزير صمت گفت : امسال در بخش پروانه هاي بهره برداري 7 درصد ، صدور پروانه 22 درصد و سرمايه گذاري 230 درصد نسبت به 11 ماهه سال گذشته رشد داشته ايم.

وي رشد حوزه جواز تاسيس را 40 درصد اعلام کرد و افزود: در 11 ماهه امسال 36 هزار فقره جواز تاسيس صادر شده در حالي که اين تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ??هزار فقره بوده و اين مساله اشتياق فعالان و توليد کنندگان داخل را مي رساند.

صادقي نيارکي با اشاره به خودرسازي در استان قزوين؛ اظهار داشت : فعاليت اين بخش در استان قزوين بيشتر در حوزه خودروسازي تجاري بوده اما در حوزه قطعه سازي قزوين از قطب هاي صاحب نام کشور است.

وي با اشاره به سفر خود به قزوين نيز گفت : اين سفر به همراه رئيس کمسيون صنايع  و معادن براي بازديد از شرکت مايان صنعت است که در سالهاي گذشته نيز فعال بوده و بعد از اعمال محدوديت هاي بين المللي دوباره فعاليت خود را مشخص کرده و در حال حاضر نيز 20 درصد توليدات آن داخلي است و متعقد شده در مدت زمان کوتاه اين بخش را به 30 درصد افزايش دهد.

منبع:خبرگزاري ايرنا