اخبار
 1399/11/15  تاریخ خبر
کشف محموله بزرگ تریاک در گمرک میلک/کشف 320آمپول بیهوشی در محموله صادراتی در گمرک بازرگان
 سخنگوي گمرک:گمرک در دو روز گذشته موفق به کشف 296کيلوگرم ترياک در ميلک، 1.7کيلو در آستارا  و 320 آمپول بيهوشي در بازرگان شد.


سخنگوي گمرک در خصوص کشف آمپول هاي بيهوشي اظهار داشت:مأموران گمرک بازرگان موفق به کشف بيش از 320 عدد آمپول قاچاق از يک کاميون حامل کالاي صادراتي قبل از خروج از کشور شوند.

وي افزود: اين محموله هنگامي کشف شد که مأموران گمرک بازرگان کاميون حامل "پلي وينيل کلريد" صادراتي با پلمپ سالم را از درب خروج صادرات براي کنترل مضاعف به واحد "ايکس‌ري" ارجاع دادند و در عين حال از سگ‌هاي موادياب براي کنترل محموله استفاده کردند که در نتيجه تعداد 320 عدد آمپول "کتامين" 10 درصد 5 ميلي‌گرمي ساخت ايران که در اسناد مربوط به کالا ذکر نشده بود توسط واحد مربيان سگ‌هاي موادياب  کشف شد.

دبير شوراي اطلاع رساني گمرک تصريح کرد:  بررسي‌هاي انجام شده نشان داد که سيم پلمپ چادر اين کاميون بريده شده بود.

??کشف بزرگترين محموله ترياک در گمرک ميلک

سخنگوي گمرک گفت:محموله ديگري نيز در مرزرافغانستان و ايران در استان  سيستان و  بلوچستان از کاميون ورودي از افغانستان توسط پرسنل گمرک ميلک کشف شد که بزرگترين کشف مواد مخدر در اين استان توسط گمرک در سالهاي اخير به شمار مي رود.

لطيفي افزود: اين محموله ها که در دو طرف کفي و در پشت جعبه هاي فلزي، و در کانال هاي جوشکاري شده جاساز شده بود بعد از ظهر امروز 12بهمن ماه، با هوشياري پرسنل گمرک، با جدا سازي کاميون و با هماهنگي دادستان شهرستان "هيرمند" استان سيستان و بلوچستان، توسط کارکنان حراست و  مربيان سگ هاي مواد ياب ،با دستگاه برش، موادهاي جاسازي شده، تخليه و 296 بسته يک کيلوگرمي مواد مخدر از نوع "ترياک" ، کشف شد و طي صورتجلسه اي تحويل مقام قضايي براي انجام مراحل قضايي شد، اين حجم کشف مداد مخدر، در اين استان، توسط گمرک بي سابقه بوده است.
دبير شوراي اطلاع رساني گمرک تاکيد کرد: فقدان دستگاه ايکس ري در گمرک ميلک، کم تعداد بودن سگ هاي مواد ياب، لزوم تقويت زيرساخت هاي گمرکات ورودي و خروجي، نيازهاي مهم گمرکات به ويژه گمرک ميلک براي مبارزه با پديده قاچاق است که بايد مورد توجه همه مسئولان قرار گيرد.

 
کشف 1.7کيلوگرم ترياک در آستارا
لطيفي در ادامه گفت :در استان گيلان و در گمرک مرزي "آستارا" نيز ظهر امروز  با هوشياري پرسنل  حراست و واحد مربيان سگ هاي مواد ياب ، يک کيلو و 700گرم ترياک که در ظروف 1.5ليتري،نيم ليتري و سه قطعه کلوخي شکل جاسازي شده بود کشف و تحويل مقامات قضايي شد.
لطيفي در پايان ابراز اميدواري کرد تا ستاد مبارزه با مواد مخدر با اجراي کامل مفاد تفاهم نامه مشترک با گمرک، گمرک جمهوري اسلامي ايران را به عنوان گمرک اول مبارزه با مواد مخدر دنيا، مانند هميشه ياري کند.

منبع: گمرک نيوز