اخبار
 1399/07/05  تاریخ خبر
تردد ۵۰۰ کامیون انواع کالا از مرزهای نوردوز و جلفا در هر شبانه روز

سرپرست  گمرک جلفا گفت: در هر شبانه روز 500 کاميون از مرزهاي نوردوز و جلفا تردد دارند که 300 دستگاه مربوط به گمرک نوردوز و 200 دستگاه مربوط به گمرک جلفا مي‌باشد.

 سرپرست  گمرک جلفا در ابتدا با تبريک شروع هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: گمرک به هيچ وجه در مقابل توليد و توليدکنندگان نيست و شعار گمرک نيز در راستاي تقويت کنندگي ثبات براي مردم و شکوفايي اقتصادي حمايت از بخش توليد مي باشد.

خليلي ابراز داشت: با شيوع بيماري کرونا مرزهاي ايران نيز همچون ساير کشورها بسته شده که تاامروز تردد مسافر همچنان ممنوع ولي تجارت در حال انجام است.

وي گفت: در اين دوران با هماهنگي فرمانداري و مسوولين استاني و ساير مراجع مقادير قابل توجهي الکل از طريق اين مرز وارد کشور شده که علاوه بر نياز شهرستان و استان خود، نياز استان هاي همجوار نيز تامين گرديده است.

خليلي با اشاره به ميزان مبادلات تجاري در گمرکات شهرستان گفت: در هر شبانه روز 500 کاميون از مرزهاي نوردوز و جلفا تردد دارند که 300 دستگاه مربوط به گمرک نوردوز و 200 دستگاه مربوط به گمرک جلفا مي‌باشد.

سرپرست گمرک جلفا در ادامه در مورد عملکرد پنج ماهه گمرک اذعان داشت: در پنج ماه اول سال جاري 81 هزار تن کالا به ارزش 178 ميليون دلار از طريق گمرک جلفا وارد کشور گرديده و نيز 46 هزار تن کالا به ارزش 103 ميليون دلار صادرات گرديده است.

وي در مورد محصولات و مقاصد صادراتي گفت: اکثر موارد صادراتي را محصولات گلخانه‌اي، مصالح ساختماني، مصنوعات فلزي و پلاستيکي، فرآورده هاي نفتي، کفش و... تشکيل مي‌دهند و به کشورهاي آذربايجان، ارمنستان، عراق، ترکيه، قزاقستان، افغانستان و پاکستان صادر مي‌شود.

خليلي با بيان اينکه کشفيات قاچاق در گمرکات شهرستان 53 درصد کاهش داشته است ، افزود: وجود سگهاي موادياب را در گمرک در مبارزه با پديده شوم قاچاق بسيار مثمر ثمر است .  وي عنوان کرد:  در پنج ماه گذشته پنج پرونده به ارزش 83 ميليارد ريال کشف و به مراجع قضايي جهت رسيدگي ارجاع داده شده است.

سرپرست گمرک جلفا در خاتمه گفت: دو عدد دستگاه ايکس ري خودرويي در مرزهاي جلفا و نوردوز بزودي نصب خواهد شد و دستگاه ايکس ري کاميوني در مرز نوردوز نيز در شرف نصب است.

وي افزود:  هر هفته روزهاي سه شنبه ساعات 8:30 تا 12:30 ملاقات مردمي در اداره کل گمرک جلفا بصورت چهره به چهره  جهت بررسي و حل مشکلات مردم اختصاص يافته و درب مديريت به روي کليه مراجعان باز است.

منبع: خبرگزاري ايلنا