اخبار
 1399/07/02  تاریخ خبر
آغاز حمل يكسره كالا از سمت جمهوری اسلامی ايران به عراق از طريق پايانه مرزي تمرچين
حمل يكسره كالا از سمت جمهوري اسلامي ايران به عراق از طريق پايانه مرزي تمرچين در استان آذربايجان غربي ازصبح امروز آغاز شد.
جواد هدايتي مديركل دفتر حمل و نقل بين المللي و ترانزيت اين سازمان با بيان اين خبر اظهار داشت : با عنايت به نشست في مابين وزير راه و شهرسازي جمهوري اسلامي ايران و وزيرحمل و نقل جمهوري عراق در حاشيه سفر نخست وزير كشور جمهوري عراق به كشورمان  ، موضوع از سرگيري حمل يكسره كالا از ايران به سمت عراق به منظور تسريع و تسهيل فرايند صادارت، ترانزيت و حمل كالا بين دو كشور در دستور كار قرار گرفت كه در پي آن موضوع توسط سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي و با همكاري وزارت امور خارجه و ساير دستگاه‌هاي ذي‌ربط با اولويت مورد پيگيري قرار گرفت ودر نهايت اين موضوع از طريق پايانه مرزي تمرچين عملياتي گرديد.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به شرايط خاص شيوع ويروس كوويد19، تمامي پروتكل‌هاي بهداشتي نيز در اين زمينه پيش بيني و رعايت شده است.
هدايتي بيان كرد: عمده كالاهاي صادراتي و حمل شده از پايانه مرزي تمرچين به سمت عراق شامل مشتقات سوختي، محصولات پتروشيمي و شيميايي، تخته، آهن آلات، مصالح ساختماني و كشنده هاي سواري كش‌ مي‌باشد كه مشتقات سوختي با سهم حدود 70 درصدي بيشترين حجم را در بين كالاهاي صادراتي به خود اختصاص مي‌دهند.

منبع: سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي