اخبار
 1397/02/17  تاریخ خبر
گمرک سرخس به ایکس ری کانتینری پیشرفته تجهیز شد
ايکس ري پيشرفته کانتينري در گمرک سرخس افتتاح شد.

اولين ايکس ري پيشرفته کانتينري با حضور فرود عسگري رييس کل گمرک ايران و مرتضي بانک مشاور رئيس جمهوري و دبير شوراي عالي مناطق آزاد در گمرک سرخس افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي ايران، گمرک ايران در ادامه روند تجهيز گمرکات حساس به ابزار هاي کنترلي و دستگاه هاي کنترلي ايکس ري اين بار گمرک سرخس را به ايکس ري کاميوني مجهز ساخت.

بر همين اساس گمرک سرخس به عنوان يکي از گمرکات مهم ترانزيتي و صادراتي به اولين ايکس ري کاميوني پيشرفته مجهز گرديد .

گمرک سرخس در شمال شرقي کشور و استان خراسان رضوي ، هم مرز با کشور ترکمنستان است. اين گمرک در ميان سه مبادي گمرکي مشترک با کشور ترکمنستان دومين گمرک پر تردد است.  از اين گمرک روزانه بيش از 200 دستگاه کاميوني ورودي و خروجي در حال تردد است.

اين ايکس ري با قابليت دوحالته پر سرعت و کم سرعت عمل ميکند و در حالت پر سرعت توانايي اسکن دو کاميون در دقيقه را دارد. در حالت کم سرعت ساعتي 25 دستگاه کاميون را اسکن مي کند. دستگاه به صورت موبايلي است و قابليت جابه جايي دارد و يکي از مزايايي اين گونه دستگاه هاي ايکس ري است.

يکي ديگر از مزايايي اين دستگاه ايکس ري اسکن در حال حرکت است و اين به سرعت عمل اسکن کمک ميکند که در اين نوع اسکن نيازي به پياده شدن راننده کاميون وجود ندارد و همچنين براي راننده زياني‌ ندارد.