اخبار
 1398/12/10  تاریخ خبر
تراکم کامیون‌های صادراتی پشت مرزهای عراق
رييس کميسيون تسهيل صادرات غيرنفتي اتاق بازرگاني ايران با اشاره معطلي کاميون‌ها در مرزها اعلام کرد: تقريبا تمام مرزهاي مشترک به دليل ويروس کرونا متوقف شده‌اند، اما تراکم کاميون‌هاي صادراتي در مرزهاي عراق بيشتر است.

«جمشيد نفر»، افزود: بايد جريان بهداشتي کرونا را رعايت کنيم تابه دنبال آن مرزها نيز در زمان کوتاه بازگشايي شود.

وي با بيان اينکه صادرات در ايران سيستماتيک و برنامه‌ريزي شده نيست، افزود: از قبل بايد همه چيز را مديريت کنيم؛ به اين معنا که وقتي اعلام شد ??? کاميون پشت مرزها متوقف شده‌اند، صادرکنندگان بايد تا برطرف شدن ترافيک صبوري و سپس اقدام به ارسال محموله‌هاي صادراتي خود کنند.

به گفته رييس کميسيون تسهيل صادرات غيرنفتي اتاق بازرگاني ايران، صادرکنندگان همچنان کاميون به مرزهاي متوقف ارسال مي‌کنند که اين کار ترافيک پشت مرزها را بيشتر مي‌کند.

نفر با بيان اينکه صرف توليد کالاي باکيفيت براي صادرات کفايت نمي‌کند، گفت: مشکل اساسي اين است که ساختار اقتصادي ما صادراتي نيست و ابزار آن نيز صادرات‌محور و برنامه ريزي شده نيست. براي اقتصاد صادرتي بايد سيستم لجستيک و جاده‌ها همگي در خدمت صادرات باشد.

 پس از شيوع ويروس کرونا در کشور برخي کشورهاي همسايه از جمله عراق، آذربايجان و افغانستان مرزهاي خود را براي تردد مسافر و محموله‌هاي صادراتي تا اطلاع ثانوي ممنوع اعلام کرده‌اند.

منبع: خبرگزاري ايرنا