اخبار
 1397/09/21  تاریخ خبر
بارگیری روزانه ۲۰۰۰ کامیون کالای اساسی از گمرک بندر امام (ره)
گمرک ايران از بارگيري روزانه 2000 کاميون کالاي اساسي به مقدار 50 هزار تن از بندر امام خميني (ره) خبر داد .

در حال حاضر روزانه 2000 کاميون کالاي اساسي به مقدار 50 هزار تن از گمرک بندر امام خميني (ره) ترخيص مي شود .

گمرک ايران با رد هر گونه معطلي خوراک دام و طيور در گمرکات اعلام کرد : متوسط زمان ترخيص اين کالاها در گمرکات کاهش يافته است و ادعاي هر گونه افزايش هزينه ها بدليل معطلي اين کالاها در گمرک صحت ندارد .

اين گزارش مي افزايد ؛ هم اکنون بارگيري نهاده هاي دامي از جمله خوراک دام و طيور طبق روال عادي و عمدتا به صورت حمل يکسره از کشتي به کاميون انجام مي شود و موضوع ادعاي افزايش کرايه حمل نهاده هاي دامي ارتباطي به گمرک ندارد . همچنين مسئوليت گمرکات براي ترخيص کالا از زمان اظهار به گمرک تا صدور پروانه الکترونيکي است که در اين فرآيند نيز با توجه به نوع کالا 27 سازمان صادرکننده مجوزه ترخيص هم دخيل هستند .

مديرکل گمرک بندرامام خميني(ره) در اين خصوص گفت:  کالاهاي اساسي به صورت روزانه و بدون وقفه از گمرک بندرامام خميني(ره) در حال ترخيص است .

رحمت علي فلاح خوشدل اظهار داشت: در گمرک اين بندر روزانه بيش از 2000 کاميون به ميزان 50 هزار تن انواع کالا‌هاي اساسي را به نقاط کشور بارگيري و ارسال مي‌ کنند.

وي افزود: گمرک بندرامام خميني(ره) بيش از 70 درصد کالاهاي اساسي کشور را تامين کرده و در انبارهاي اين بندر بيش از دو ميليون تن کالاي اساسي ذخيره قرار دارد که مي توان به ذرت، کنجاله، دانه روغني، شکر، روغن خوراکي، برنج و..... اشاره کرد.

وي ادامه داد : جهت تسريع و تسهيل ترخيص کالاهاي اساسي در گمرک بندرامام خميني(ره) درب خروج کالاهاي فله مجزا با دو لاين خروجي وجود داشته که به صورت شبانه روزي فعاليت دارد و در صورت ضرورت تا شش لاين ظرفيت وجود دارد و اين روند به صورت عادي در حال انجام بوده و هيچ گونه مشکلي در اين خصوص تاکنون مشاهده نشده است؛ از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين بندر نيز وجود حمل و نقل ريلي جهت حمل کالاهاي اساسي  است .

منبع: گمرک نيوز