اخبار
 1397/08/28  تاریخ خبر
حجم عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی به مرز ۱.۲ میلیون TEU رسید

  مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان اعلام کرد: تعداد کانتينرهاي جابجا شده در بندر شهيد رجايي به عنوان اصلي ترين بندر کانتينري ايران طي هفت ماه سال جاري به مرز يک ميليون و 200 هزار TEU رسيد.
"اله مراد عفيفي پور" با تشريح عملکرد کانتينري بندر شهيد رجايي از ابتداي سال97 تا آغاز آبان ماه جاري، اظهار داشت: در اين دوره زماني هفت ماهه، در مجموع يک ميليون و 188 هزار و 108 TEU کانتينر(هر تي اي يو معادل يک کانتينر بيست فوت) در اين بندر تخليه و بارگيري شد.

وي افزود: از مجموع 883 هزار و 982 TEU کانتينر پر تخليه و بارگيري شده، عمليات جابجايي 220 هزار و523 TEU محموله ترانزيتي به انجام رسيد.

عفيفي پور گفت: حجمي بالغ بر 146 هزار و 367 TEU از طريق اصلي ترين بندر کانيتنري ايران به ساير بنادر منطقه ترانشيپ شده است.

وي خاطرنشان کرد: طي دوره زماني هفت ماهه، 218 هزار و 762 TEU کانتينر حامل کالاهاي صادراتي و 258 هزار و 145 TEU کانتينر وارداتي جابجا شد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان، مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان با اشاره به بهره مندي بندر شهيد رجايي از پيشرفته ترين پايانه هاي کانتينري و برخورداري از تجهيزات مدرن تخليه و بارگيري، گفت: بندر شهيد رجايي هم اکنون با ظرفيت ساليانه حدود شش ميليون TEU به عنوان بزرگترين و پيشرفته ترين بندر کانتينري ايران محسوب مي شود که جابجايي بيش از 80 درصد کالاهاي کانتينري درسطح کشور را بر عهده دارد.

منبع: پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي