اخبار
 1397/08/26  تاریخ خبر
تعرفه کالاها دراقلیم کردستان عراق با دولت مرکزی یکسان می شود
تعرفه ي کليه کالاها از ابتداي سال 2019 ميلادي دراقليم کردستان عراق با دولت مرکزي يکسان مي شود.

در دومين نشست کميته مشترک مرزي گمرک ايران و عراق در کرمانشاه و براساس اعلام نماينده مدير کل گمرکات اقليم کردستان عراق مقرر شد از آغاز سال نو ميلادي، تعرفه کليه کالاها دراقليم کردستان با دولت مرکزي عراق يکسان شود.

بر اساس اين گزارش به دنبال سفرفرود عسگري رياست کل گمرک ايران در اسفند ماه سال گذشته به عراق و ديدار با مسئولين شوراي عمومي گمرکات عراق دو طرف توافق کردند، به منظور ايجاد تسهيلات بيشتردرتعاملات تجاري و با هدف توسعه همکاري هاي دو جانبه گمرکي جلسات مشترک مرزي با برنامه ريزي صورت گرفته در دستور کار خود قرار دهند. بر اساس توافق دو جانبه طرفين مقرر شد اين جلسات در چارچوب نشست هاي ادواري سه ماهه کميته مشترک و با حضورنمايندگان ستادي و مديران کل گمرکات کرمانشاه و کردستان و همچنين مديران گمرکات مرزي اقليم کردستان، نمايندگان سرکنسولگري کشورمان در سليمانيه و نيز وزارت امورخارجه تشکيل شود.

بر اساس همين توافق دومّين نشست مشترک جهت ايجاد هماهنگي حداکثري و رفع مشکلات تبادل کالا بين دوکشور در کرمانشاه برگزار شد. و مسؤلين گمرکات متناظردوسوي مرز در اين نشست به طرح مسائل و مشکلات و پبشنهادهاي خود پرداختند.

منبع: گمرک نيوز