اخبار
 1397/08/06  تاریخ خبر
پیگیر راه اندازی و بکارگیری سامانه «ایکس ری» در گمرک بیله سوار هستیم
ششمين جلسه شوراي هماهنگي مديران استاني ادارات تابعه وزارت امور اقتصادي و دارايي در استان اردبيل در محل سالن جلسات مديريت بانک کشاورزي اين استان برگزار شد .

در اين جلسه، مظفري با اشاره به سفر اخير معاون توسعه مديريت و منابع وزارت امور اقتصادي و دارايي و قول وي مبني بر مجهز شدن گمرک بيله‌سوار به سامانه ايکس ري افزود: در صورت راه‌اندازي و به‌کارگيري اين سامانه، علاوه بر کنترل دقيق در مبادي ورودي و خروجي کشور، از ورود کالاي قاچاق و ممنوعه و خروج کالاهاي فاقد مجوز جلوگيري خواهد شد.

 حسن محمدي، رئيس شوراي هماهنگي مديران استاني افزود: به‌منظور ساماندهي گزارش‌هاي هفتگي مربوط به نشست‌هاي مشترک با تشکل‌هاي بخش خصوصي، فعالان اقتصادي، ملاقات‌هاي مردمي و نيز چالش‌هاي مهم و بنيادي اقتصادي لازم است تا اعضاي شورا گزارش‌هاي مذکور را در فرمت و قالب درخواستي از سوي وزارت متبوع تهيه و تکميل و در موعد مقرر به اين اداره‌کل ارسال کنند.

هاشم مظفري، مديرکل امور اقتصادي و دارايي استان اردبيل، ادامه داد: در صورت اصلاح اساسنامه سازمان اموال تمليکي، دستگاه‌هاي اجرايي استان مي‌توانند اموال تمليکي اسقاطي خود را در اختيار سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليکي قرار بدهند تا از طريق مزايده بفروش برسند.

 وي به راه‌اندازي طرح جامع مالياتي، سامانه پرداخت الکترونيکي ماليات، اجراي عدالت مالياتي جهت رضايت شهروندان و هم استاني‌ها، تعيين ماليات براساس دفاتر و تشريح اظهارنامه مالياتي الکترونيکي و دستورالعمل استفاده از آن تاکيد کرد.

مظفري تصريح کرد: باهدف تسهيل، تسريع و شفاف‌سازي در انجام فرآيندهاي منتهي به اخذ مجوزهاي کسب‌وکار و ايجاد اعتماد بين حاکميت و صاحبان سرمايه، در آينده نزديک شاهد راه‌اندازي سامانه دادور توسط معاون اقتصادي وزارت امور اقتصادي و دارايي خواهيم بود.

 نماينده وزير و مديرکل امور اقتصادي و دارايي استان از تلاش‌هاي مديريت بانک کشاورزي استان در جهت اعطاي بيش‌ترين تسهيلات پايدار روستايي در استان، به‌ويژه در مناطق محروم تقدير و تشکر کرد و گفت: اين بانک توانسته است با عقد قرارداد و پرداخت اعتبار ابلاغي مرحله اول اين تسهيلات به مبلغ 1500 ميليارد ريال جزو 10 استان برتر کشور باشد.

 خاطرنشان مي‌شود: در پايان اين جلسه لوح تقدير از طرف قدمي، معاون توسعه مديريت و منابع وزارت امور اقتصادي و دارايي توسط مظفري به اعضاي شورا اعطا شد.

منبع:  اداره‌کل امور اقتصادي و دارايي اردبيل