اخبار
 1397/07/07  تاریخ خبر
توقیف یک محموله 25 تنی قاچاق قطعات مستعمل خودرو توسط ماموران گمرک

  ماموران گمرک يک محموله 25 تني قاچاق قطعات مستعملخودرو ترانزيتي را کشف و توقيف کردند .  

ماموران گمرک باشماق مريوان در يک عمليات، باهوشياري و رصد يک محموله تزانزيتي قطعات مستعمل،  موفق شدند، 25 تن ضايعات قطعات موتور را شناسايي و کشف کنند که جايگزينقطعات مستعمل به ارزش 8 ميليارد ريال شده بود.  

  ماموران گمرک باشماق با رصد يک محموله ترانزيتيقطعات مستعمل، پس از مشکوک شدن به آن و کنترل و رهگيري اطلاعات محموله ازطريقسامانه هاي هوشمند الکترونيکي، به بررسي و ارزيابي دقيق آن اقدام کردند. بر اساس اينگزارش، پس از بازرسي اين محموله ترانزيتي خروجي  مشخص شد،25 تن از 27/5 تن محموله مورد نظر به ارزش حدود 8 ميليارد ريال درداخل کشور تخليه و به جاي آن ضايعات مربوط به قطعات موتور، گيربکس، اکسل و ...بارگيري شده است.  

  بر اساس اين گزارش، اين محموله   به دليل دستکاري و جابه جا کردن بار کالايترانزيتي بر اساس قانون مشمول قاچاق مي شود. در حال حاضر واردات قطعات يدکي مستعملبه کشور ممنوع است . محموله کشف شده ، پس از توقيف از سوي ماموران گمرک جهت انجاممراحل قضايي به مرجع رسيدگي کننده تحويل شد.

  پس از الکترونيکي شدن گمرک و تجهيز اين سازمان بهسامانه هاي هوشمند، کنترل محموله هاي ترانزيتي و رهگيري اطلاعات   از اين طريق انجام ميشود. اين اقدام نه تنهاکنترل و شناسايي محموله را تسريع کرده که ريسک قاچاق در محموله هاي ترانزيتي رابالا برده است .

منبع: گمرک نيوز