اخبار
 1397/05/29  تاریخ خبر
تازه ترین گزارش گمرک از محموله های قاچاق انسان
ماموران گمرک طي هفته گذشته از 9 محموله 31 نفر را  از محموله هاي قير ، شيشه ، حبوبات و روغن شناسايي و‌ دستگير کردند که تعداد کشفيات قاچاق انسان به 139 مورد در امسال رسيد.

 اين محموله ها عمدتا بعد از نيمه شب با هوشياري ماموران گمرک و رصد اطلاعات محموله ها به کمک سامانه جامع گمرکي و همچنين بهره گيري از دستگاههاي کنترلي ايکس ري شناسايي و کشف گرديد .

در محموله اول 3 نفر تبعه ايراني دستگير شد . اين سه نفر به صورت غيرمجاز  لابه لاي تريلي هاي خروجي مخفي شده بودند و قصد عبور مخفيانه داشتند که با دقت و هوشياري ماموران گمرک بازرگان در نيمه شب شناسايي و دستگير شدند.
محموله دوم يک نفر تبعه افغان از يک دستگاه تريلي خروجي ايراني حامل روغن  صنعتي (هيدروليک) کشف و دستگير شد.

محموله سوم، دو نفر تبعه سوريه  از داخل محفظه بار يکدستگاه تريلي خروجي ترانزيتي ترک که از مبدا ازبکستان حرکت کرده بود و حامل بار حبوبات به مقصد ترکيه بود بعد از نيمه شب از داخل محموله شناسايي و دستگير شدند.
در محموله چهارم، ماموران گمرک بازرگان همچنين 8 نفر تبعه افغان را از يکدستگاه تريلي خروجي ترانزيتي ترک حامل گوگرد از مبدا به مقصد تركيه شناسايي و دستگير کردند .

محموله پنجم، 7 نفر تبعه يکي از کشورهاي همسايه از داخل كانتينر يکدستگاه تريلي خروجي ايراني حامل قير بشکه اي به مقصد تركيه کشف شدند.
در محموله ششم، 3 نفر تبعه يکي از کشورهاي همسايه و يک نفر تبعه ايران در مسير در زمان خروج از داخل محموله به اتهام ورود غير مجاز دستگير گرديد .

محموله هفتم،  دو نفر تبعه ايران اهل تهران از داخل محفظه بار يک دستگاه تريلي خروجي ترانزيتي حامل بار شيشه وسيگار به مقصد تركيه کشف شدند.
محموله هشتم، يک نفر تبعه ايراني اهل شيراز از لابه لاي تريلي هاي خروجي صادرات به اتهام خروج غير مجاز دستگير شد.
محموله نهم، 2 نفر تبعه ايران  و3 نفر تبعه پاکستان از داخل محفظه بار يک دستگاه تريلي خروجي حامل بار کاشي به مقصد تركيه کشف و دستگير شدند.

شايان ذکر است، گمرک جمهوري اسلامي ايران در سالهاي 2016 و 2017 موفق شد رتبه نخست مبارزه با قاچاق مواد مخدر و رتبه دوم را در مبارزه با انواع قاچاق در دنيا کسب نمايد .

منبع: گمرک نيوز