اخبار
 1397/05/14  تاریخ خبر
امضای صورتجلسه مشترک همکاری‌های حمل و نقلی بین ایران و افغانستان


صبح امروز صورتجلسه مشترک همکاري‌هاي حمل و نقل بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري اسلامي افغانستان به امضاي وزراي دو کشور رسيد.

در اين جلسه که در محل وزارت راه و شهرسازي برگزار شد، عباس آخوندي و محمدحميد طهماسي وزراي راه و شهرسازي ايران و ترانسپورت افغانستان براساس اين صورتجلسه بر تسهيل ترانزيت و حمل و نقل به مقاصد يکديگر از رهگذر کاهش هزينه‌ها و همچنين ارائه تسهيلات ترانزيت و سرمايه‌گذاري مشترک بين دو کشور در بندر چابهار تاکيد کردند.

شايان ذکر است آخوندي روز گذشته با اشاره به توافقات حاصله براي تسهيل حمل‌ونقل و ترانزيت ميان دو کشور گفته بود براي گسترش ترانزيت گفت‌و‌گو هاي زيادي داشتيم و به نتايج خوبي براي کاهش هزينه‌ها رسيديم.

وي ادامه داد:  در حال حاضر هزينه‌هايي بابت تردد ميان دو کشور اخذ مي‌شود که برخي از اين هزينه ها رسمي و برخي غير رسمي است. قرار بر آن شد که کليه هزينه‌هاي غير رسمي شناسايي و کاهش يافته يا حذف شوند. هيچ دليلي براي آنکه کسي هزينه غيررسمي دريافت کند، وجود ندارد.

اين عضو کابينه تدبير و اميد افزود: در مورد هزينه‌هاي رسمي بايد گفت، در جمهوري اسلامي ايران ارقام بر اساس اقدام متقابل دريافت مي‌شود. اگر دوستان ما در افغانستان تمايل به کاهش هزينه‌هاي رسمي داشته باشند، ما نيز به صورت متقابل اين هزينه‌ها را کاهش خواهيم داد. قرار بر آن شد که کميسيون مشترکي براي شناسايي اين هزينه‌ها تشکيل شده و در جهت کاهش اين هزينه ها گام برداريم.

منبع: پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي