اخبار
 1397/05/10  تاریخ خبر
ارز تخصیصی به رانندگان ترانزیت درگیر بروکراسی شد

 دبير انجمن صنفي شرکت‌هاي بين‌المللي ايران به تشريح آخرين وضعيت تخصيص ارز بين‌راهي به رانندگان بين‌المللي پرداخت.

محمدجواد عطرچيان در گفت‌وگو با خبرنگار تين‌نيوز خبر داد که روز گذشته در محل سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي جلسه مشترک ارزي با نمايندگان بانک‌هاي عامل، نمايندگان سازمان راهداري و شرکت‌هاي حمل‌ونقلي برگزار شد و گفت: متأسفانه تاکنون هيچ نتيجه‌اي به دست نيامده است و تخصيص ارز بين‌راهي به رانندگان درگير بروکراسي شده است.

عطرچيان گفت: تا اين زمان يعني 10 مرداد ماه حتي يک ريال ارز به رانندگان بين‌المللي تخصيص پيدا نکرده و فعالان خطوط بين‌المللي مجبور هستند ارز موردنظر براي هزينه در اروپا را  از بازار آزاد و با قيمت‌هاي گران تهيه کنند.

وي در پاسخ به اين سؤال که دليل اين کم‌کاري کدام ارگان و دستگاه است، گفت: اينکه مقصر کدام گروه است را بايد وزارت راه و شهرسازي، بانک مرکزي، بانک‌هاي عامل يا سازمان راهداري پاسخ دهد اما حرف ما اين است که بخشنامه بانک مرکزي تا اين زمان عملي نشده است و متأسفانه بانک‌هاي عاملي هم که در تهران براي تخصيص ارز معرفي شدند فعلاً کاري براي رانندگان نکرده‌اند.

عطرچيان اين را هم گفت که عملاً با بخشنامه بانک مرکزي مخالفتي نشده است و هيچ‌کس تا الان نگفته ارز  دولتي به رانندگان ترانزيت داده نمي‌شود اما بخشنامه بانک مرکزي درگير بروکراسي شده است و روي زمين مانده است.

منبع: تين نيوز