اخبار
 1397/05/10  تاریخ خبر
ترانزیت اولین کشتی حامل محموله حبوبات از هندوستان به افغانستان از طریق چابهار

  معاون بندري اداره کل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان گفت: اولين محموله حبوبات ترانزيتي از مبدا بندر «کاندلاي هند» به مقصد افغانستان امروز توسط کشتي کانتينري وارد بندر چابهار شد.

 حسين شهدادي؛ معاون بندري و اقتصادي  اداره کل استان سيستان و بلوچستان بيان کرد: پس از ترانزيت موفقيت‌آميز محموله گندم اهدايي کشور هندوستان به افغانستان در نيمه دوم سالd گذشته و در ابتداي سال جاري اولين محموله حبوبات ترانزيتي از مبدا بندر کاندلاي هند به مقصد افغانستان امروز توسط کشتي کانتينري نگار وارد بندر چابهار شد .

وي اضافه کرد: با سرمايه‌گذاري سازمان بنادر و دريانوردي در ايجاد زيرساخت‌هاي بندري و تأمين تجهيزات استراتژيک تخليه و بارگيري، بستر مناسب ترانزيت از طريق بندر چابهار به مقصد افغانستان ايجاد شده است که با جابه‌جايي موفقيت آميز محموله‌هاي گندم ترانزيتي توجه تجار افغان به ترانزيت از مسير چابهار معطوف شده است .

معاون بندري اداره‌کل بنادر و دريانوردي استان سيستان و بلوچستان گفت: همه تلاش اين اداره کل، تسهيل ترانزيت در راستاي رقابت‌پذيري خدمات بندري و کاهش هزينه تمام شده کالاي ترانزيتي از طريق بندر چابهار است که براي تحقق اين موضوع تشريک مساعي همه دستگاه‌هاي مرتبط با موضوع ترانزيت ضروري ‌است .

وي اضافه کرد: با برنامه‌ريزي صورت گرفته، تلاش ‌مي‌کنيم با کسب رضايت تجار افغاني، از همه ظرفيت‌هاي ترانزيتي براي ترانزيت کالا به افغانستان استفاده کنيم .

منبع:اداره کل بنادر و دريانوردي استان سيستان و بلوچستان