اخبار
 1397/05/02  تاریخ خبر
21 روز از توقف کامیون ها در مرز باشماق گذشت

در حالي‌که اواسط تيرماه (19 تير) خبري در تين‌نيوز منتشر شد که حکايت از توقف حدود  150 کاميون در مرز باشماق داشت، يک راننده کاميون از عدم حل اين مشکل و ادامه توقف تعداد زيادي کاميون‌ در اين مرز خبر داد.

 يک راننده کاميون در تماس با اين شبکه خبري با بيان‌اين‌که از زمان توقف کاميون وي و تعدادي ديگر از رانندگان در مرز باشماق حدود 24 روز مي‌گذرد، بار اکثر اين کاميون‌ها را کولر و لوازم خانگي ذکر کرد.

 به گفته وي مشکلات مربوط به عدم اجازه ورود اين رانندگان به داخل کشور در مرز باشماق به عملکرد گمرک اين منطقه مرتبط است که به نظر مي‌رسد چون در گذشته و قبل از ممنوعيت فعاليت کولبران، صاحبان اين نوع کالاها، بارهاي مذکور را بدون پرداخت گمرکي و به صورت غير مجاز به داخل کشور حمل مي‌کردند اکنون و در فرصت پيش آمده گمرک قصد تلافي اين موضوع را دارد.

اين راننده کاميون همچنين از انجام سريع تشريفات گمرکي از سوي عراقي‌ها خبر داد و گفت: مشکل به وجود آمده مربوط به تشريفات اداري گمرک ايران است که اين کاميون‌ها را به کندي ترخيص مي‌کند. 

وي گفت: مسلم است وقتي صاحب کالا براي اين توقف به صاحبان کاميون‌هايي که بار مورد نظر را حمل‌ مي‌کنند پول خواب پرداخت مي‌کند، براي جلوگيري از متضرر شدن خود، اين هزينه را در قيمت نهايي کالا محاسبه کرده و همين موضوع موجب افزايش قيمت کالا در بازار داخل و در نهايت متضرر شدن مصرف کننده داخلي مي‌شود.

اين راننده کاميون همچنين با انتقاد از اين عملکرد و طولاني شدن زمان توقف کاميون‌ها در مرز باشماق، نبود امکانات بهداشتي، رفاهي و تغذيه‌اي و همچنين گراني مايحتاج ضروري رانندگان را از مشکلاتي دانست که رانندگان به علت اين توقف حدودا يک ماهه با آن مواجه‌اند.

منبع: تين نيوز