اخبار
 1397/01/24  تاریخ خبر
ترانزیت کالاهای ترکیه به قطر از مسیر ایران



معاون امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي گفت: حضور هيات عاليرتبه از مديران ارشد وزارت حمل و نقل و سازمان بنادر قطر به ايران مي‌تواند موجب گسترش روابط تجاري دو کشور شود.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از سازمان بنادر و دريانوردي، هادي حق شناس با اشاره به اينکه در حوزه دريايي 2 پيشنهاد از سوي محمد راستاد؛ مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي به هيات عاليرتبه از مديران ارشد وزارت حمل و نقل و سازمان بنادر قطر ارائه شده است، اظهار کرد: جست‌وجو نجات و شناسايي اسناد دريانوردي دو محور پيشنهاد شده است. سازمان بنادر و دريانوردي ايران آمادگي دارد تا با سازمان بنادر قطر در دو حوزه ياد شده، تفاهم‌نامه امضا کند. در جلسه اخير بين مسئولان سازمان بنادر ايران و قطر قرار بر اين شد که قطري‌ها در اين زمينه بررسي‌هاي لازم را انجام دهند و در صورت موافقت دو سند همکاري به امضا برسد

وي با اشاره به اينکه بخشي از لنج‌هاي تجاري ايران از بوشهر به مقصد قطر حرکت‌ مي‌کنند،خاطرنشان کرد:مذاکرات توسط مسئولان سازمان بنادر ايران با ساير کشوها از جمله قطر مي‌تواند تسهيلات مختلفي را براي لنج‌هاي تجاري ايران ايجاد کند. لذا در مذاکرات صورت گرفته بين مسئولان سازمان بنادر و دريانوردي ايران و قطر قرار بر اين شد تا بخشي از نيازهاي قطر که تا کنون توسط کشور ترکيه تامين مي‌شد از طريق ايران صورت گيرد.