اخبار
 1397/04/20  تاریخ خبر
طی سه ماهه ابتدای امسال؛ پرویزخان دومین مرز فعال زمینی کشور شد
به گزارش خبرنگار مهر و به نقل از اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان کرمانشاه، بهمن خسرواني با اشاره به اينکه در حال حاضر 32 مرز فعال در کشور وجود دارد اظهار داشت: از اين تعداد 22 مرز زميني و 10 مرز آبي مي باشد.

وي آمار ترانزيت کالاي ورودي به کشور را 2 ميليون و 440 هزار تن کالاي نفتي و غير نفتي اعلام کرد و افزود: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزايش يافته است.

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان کرمانشاه،  مرز پرويزخان را با جابجايي 553 هزارو 920 تن کالا دومين مرز فعال کشور در امر واردات کالا دانست و تصريح کرد: پس از مرز شهيد رجايي با اختصاص 29 درصد از حجم کل جابجايي و ترانزيت ورودي به کشور به ترتيب مرزهاي پرويزخان، بازرگان و باشماق با 23 و 9 و 9 درصد فعاليت بعنوان فعالترين مرزهاي کشور بشمار مي روند بطوريکه 70 درصد از حجم ترانزيت کالاهاي وارداتي به آنها اختصاص دارد.

خسرواني ضمن تاکيد بر اينکه پايانه مرزي پرويزخان در سال قبل 16 درصد از حجم ترانزيت ورودي را به خود اختصاص داده گفت: سهم فعاليت اين پايانه مرزي در حال حاضر با 7 درصد ارتقاء به 23 درصد افزايش يافته است.

وي بيشترين حجم مسيرهاي پرتردد کالا از مرزهاي کشور را ،مسير پرويزخان به بندر امام با اختصاص جابجايي 481 هزارو 481 تن کالا اعلام کرد و عمده ترين کالاهاي عبوري از مرزها را به تفکيک مبدأ و مقصد کالا، مازوت، قطعات اتومبيل و انواع پنبه برشمرد.