اخبار
 1397/04/13  تاریخ خبر
رشد ۲۹درصدی ورودی ترانزیت کالا به بندرعباس

مديرکل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي هرمزگان، گفت: تلاش شبانه‌روزي فعالان حوزه حمل‌ونقل استان موجب شد تا هرمزگان از بين 32 مرز فعال کشور در جايگاه نخست ترانزيت کالا قرار گيرد.

به گزارش تين‌نيوز و به نقل از روابط‌عمومي اداره‌کل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي هرمزگان، داريوش باقرجوان افزود: در سه ماهه نخست سال 1397 بندر شهيدرجايي با کسب 29 درصد از مجموع ترانزيت کالاهاي ورودي، مهم‌ترين و فعال‌ترين مرز ترانزيتي در کشور بود.

مديرکل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي هرمزگان، اضافه کرد: در اين مدت 703 هزار و 671 تن کالا از طريق بندرعباس به ديگر مرزهاي کشور ترانزيت شده است.

باقرجوان بيشترين کالاهاي ترانزيتي از مرز بندرعباس را مواد سوختي، انواع ترکيبات شيميايي، کالاهاي ساختماني، لوازم‌خانگي و انواع پنبه برشمرد.

مديرکل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي استان همچنين مرزهاي پرويزخان، بازرگان و باشماق را ديگر مرزهايي نام برد که در جايگاه‌هاي بعدي ترانزيت ورود کالا به کشور قرار دارند و 70 درصد از حجم کل ترانزيت کالا در کشور از طريق مرزهاي نام‌برده شده صورت مي‌گيرد و تنها 30 درصد متعلق به ساير مرزهاي کشور است.

داريوش باقرجوان به ميزان ترانزيت کالا در کشور اشاره کرد و گفت: آمار و اطلاعات جمع‌آوري‌شده حاکي از اين است که طي 3 ماهه نخست امسال، دوهزار و 440 تن کالاهاي مصرفي و مواد نفتي از کشور ترانزيت شده است که اين مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزايش داشته است.