اخبار انجمن
 1398/06/13  تاریخ خبر
مدیرعامل شرکت آلی بار: حضور افراد دارای سابقه فعالیت حقوقی در این بخش ضرورت دارد

امير منصوري مديرعامل شرکت آلي بار و از اعضاء بخش حقوقي در خصوص نخستين جلسه اظهار داشت: جلسه بسيار خوبي بود و افراد با تجربه ي حوزه حمل ونقل در اين جلسه حضور داشتند. آقايان سعيدي و حياتي به عنوان رئيس و نائب رئيس انتخاب شدند که اين امر  نشان دهنده مسير خوبي براي بخش حقوقي هست.
 همچنين وي در رابطه با جلسات آتي اين بخش عنوان کرد: من اميدوارم بقيه دوستاني که در اين صنف فعاليت دارند و داراي سابقه فعاليت حقوقي  و دانش حقوقي  هستند حتما در جلسات اين بخش حضور داشته باشند . هرچه  تعداد افرادي که داري اطلاعات در اين زمينه هستند بيشتر باشد قطعا نظرات کامل‌تر و مفيدتري براي صنف به دست خواهد آمد.
 1398/06/13  تاریخ خبر
اولین جلسه بخش حقوقی برگزار شد
 به گزارش روابط عمومي انجمن صنفي شرکتهاي حمل و نقل بين المللي ايران، نخستين جلسه بخش حقوقي با حضور يونس جاويد عضو هيئت مديره انجمن و رابط بخش مذکور و اعضا برگزار شد.
 در اين نشست پوريا سعيدي مديرعامل شرکت حمل و نقل بين المللي نسيم اطلس جاده به عنوان رئيس  و آرمين حياتي مديرعامل شرکت حمل ونقل بين المللي جاده ساحل دريا به عنوان نائب رئيس بخش حقوقي انتخاب شدند.
در ادامه نشست حاضران در خصوص نحوه برگزاري جلسات آتي با يکديگر به تبادل نظر پرداختند.
 1398/06/11  تاریخ خبر
نشست هم اندیشی انجمن ایران با مسئولان گمرک برگزار شد


برگزاري نشست هم انديشي انجمن ايران با مسئولان گمرک جمهوري اسلامي ايران در خصوص مسيرهاي پيشنهادي ارسال کالا به مقصد کشورهاي اروپايي، به منظور کاهش حمل مواد مخدر روزگذشته در محل انجمن برگزار شد.  
به گزارش روابط عمومي انجمن صنفي شرکتهاي حمل ونقل بين المللي ايران در اين نشست رئيس هيئت مديره ، چند تن از اعضاي هيئت مديره ، دبير انجمن ، معاونان ترانزيت ومرکز جرائم سازمان يافته گمرک جمهوري اسلامي ايران  و تعدادي از مديران و فعالان شرکتهاي حمل ونقل بين المللي حضور داشتند.
نعمت الله موموندي معاون مرکز جرائم سازمان يافته گمرک جمهوري اسلامي ايران درخصوص افزايش حمل محموله در جوف کالاي صادراتي حاوي مواد مخدر اظهار داشت:اخيرا تعداد محموله هايي که از ايران گذر ميکنند و در کشورهاي همسايه از آنها مواد مخدر کشف مي‌شود بسيار زياد شده است . يکي ديگر از مواردي که اخيرا با آن مواجه هستيم تغيير مسيرهاي کاميونها است به عنوان مثال بارگيري از اروميه براي کشورهاي اروپايي انجام شده و قاعدتا اين محموله  بايد از مرزبارزگان عبور کند اما از مرز بيله سوار يا بندرعباس عبور مي کند.  
وي در ادامه عنوان کرد: ما در رابطه با اين مورد پيشنهادمان اين بود که در سيستم جامع گمرکي محدوديت ايجاد کنيم به اين صورت که در سيستم  براي کاميونهاي مقصد اروپا فقط اجازه عبور ازمرز بازرگان ايجاد شود و گمرک کنترل خود را در آن مرز متمرکز کند. گمرک  از اداره کل صادرات و اداره کل ترانزيت خواست که در رابطه با اين پيشنهاد نظرات تخصصي خودشان را مطرح کنند  و نظرات بخش خصوصي هم در اين رابطه دريافت شود.که آيا اينکار منطقي هست يا خير . اما پس از بررسي ها مشخص شد که اين روش ممکن است به بخش حمل ونقل بين المللي کشور آسيب بزند به همين دليل منتفي شد.
معاون مرکز جرائم سازمان يافته در خصوص تجهيزات گمرکات گفت: هدف ما اين است محموله هايي که داراي مواد مخدر جاسازي شده استکمتر از کشور عبور کند. ما در گمرک بازرگان به  2 دستگاه ايکس ري کاميوني ،يک پالتي بزرگ ،8 سگ موادياب، يک دستگاه فايبر اسکوپ مجهز هستيم اما با اين حال با نقاط ضعف مديريتي وساختاري هم مواجه هستيم .
در ادامه نشست جواد سمساريلر رئيس هيئت مديره انجمن صنفي شرکتهاي حمل ونقل بين المللي ايران اظهار داشت:  اصولا مسير حمل ونقل محموله را شرکت حمل ونقل از لحاظ کوتاه بودن و ارزان بودن مسير تعيين مي‌کند وصاحب کالا در تعيين اين موارد صاحب نظر نيست. پيشنهادي که در مورد تغيير مرزها مطرح شده است منتج به نتيجه نخواهد شد، چون ممکن است به عنوان مثال شرکتي در ترکيه مشکل ماده 38 کنوانسيون تير را داشته باشد و براي ارسال محموله  مسير آستارا را به شمال اروپا انتخاب کند . مامتاسفانه با محدوديت ورودي و خروجي مرزها مواجه هستيم و ورودي و خروجي محدودي باکشورهاي همجوار مثل عراق داريم . ما فقط مرز بازرگان و مرزهاي شمالي را داريم که   براي رفتن به  اروپاي شمالي مناسب‌ترين گزينه از لحاظ ارزانبودن و نزديک بودن هستند .
رئيس هيئت مديره انجمن صنفي شرکتهاي حمل ونقل بين المللي ايران در انتقاد به روش گمرک در پلمپ محموله ها بيان کرد:  گمرک وقتي ارزياب براي پلمپ محموله ميفرست بايد محموله را در همان مبدا کنترل کند امامحموله از مرز بازرگان رد مي‌شود و در مرز گوربلاغ، بلغارستان يا کاپي‌کو به دليل قاچاق مواد مخدر متوقف مي‌شود ما نبايداجازه دهيم که سرمايه هاي ملي‌مان در جاي ديگري متوقف شود.
وي در ادامه اظهار داشت: در مرز بازرگان يک مديريت واحد وجود ندارد همه در آنجا محموله را کنترل مي‌کنند  و اين عدم وجود مديريت واحد موجب  بروز مشکلات زيادي براي شرکتهاي حمل ونقل بين المللي مي‌شود. ما معتقديم که در مرز بازرگان نبايد توقفي صورت پذيرد چون مرز بازرگان محل عبور است . ما بايد به دنبال راهکارهايي باشيم که  قابليت اجرايي داشته باشد . ايستايي هايي که درمرز ها به وجود مي آيد موجب بروز مشکلات عديده اي مي‌شود ما بايد مرز بازرگان رااز نظر رسيدگي و بازرسي ها خلوت کنيم و بتوانيم از طريق يک مرز کنترل دقيق داشته باشيم .
معاون مرکز جرائم سازمان يافته گمرک ج.ا.ا در رابطه با پروندهاي مربوط به کشفيات گفت : پيشنهاد ما اين است که پرونده هاي مربوط کشفيات را در اختيار کارشناسان  انجمن قرار دهيم تا از جنبه هاي مختلف آسيب شناسي شود .  
در ادامه نشست ميرفتحعلي سيدزنوزي عضو هيئت مديره انجمن عنوان کرد: پيشنهاد ما اين است که گمرک ايران با گمرکات کشورهاي همجوار قراردادي تنظيم کند  تا با همکاري يکديگر  بازرسي هاي مشترک داشته باشند به اين صورت که يک هفته کنترل با گمرک کشور ما  باشد يک هفته کنترل با گمرک کشور همجوار.  مزيت اين روش اين است که اگر موردي کشف شد چه از ايران چه از کشور همجوار به کشورش بازگردانده مي‌شود و از ميزان هزينه هاي گزاف براي رفع مشکل کاسته مي شود. همچنين  تقسيم کنترلها يکي ديگر از موارد گمرکات است کهما با آن مواجه هستيم  اگر ما تجهيزات لازمرا براي کنترل محموله ها نداريم حداقل با همکاري کشورهاي همجوار از تجهيزات آنان بهره ببريم .
در پايان نشست جواد سمساريلر رئيس هيئت مديره انجمن صنفي شرکتهاي حمل ونقل بين المللي ايران اظهار داشت : تا مديريت واحدي وجود نداشته باشد اين مشکلات همچنان پابرجا خواهد بود اما با اين حال ما آمادگي خودمان را براي هرگونه همکاري و تبادل اطلاعات در جهت کمک و ارتقاي به حمل ونقل بين المللي کشور اعلام مي کنيم .



 1398/06/10  تاریخ خبر
نشست مشترک انجمن ایران با دستگاههای متولی مبارزه با قاچاق مواد مخدر برگزار شد

به گزارش روابط عمومي انجمن صنفي شرکتهاي حمل و نقل بين المللي ايران، نشست مشترک انجمن ايران با دستگاههاي متولي مبارزه با قاچاق مواد مخدر روز گذشته در محل انجمن برگزار شد. در اين نشست رئيس هيئت مديره، چند تن از اعضاي هيئت مديره، دبير انجمن، معاونت دادستاني کل کشور، معاونت مقابله با عرضه و امور بين المللل ستاد مبارزه با مواد مخدر، معاون پليس مبارزه با مواد مخدر، سرپرست دفترترانزيت و امور گمرکي گمرک جمهوري اسلامي ايران،کارشناس امور بين الملل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي، سرپرست امور کارنه تير   اتاق بازرگاني ايران و  تعدادي از مديران و فعالان شرکتهاي حمل و نقل بين المللي حضور داشتند.
در ابتداي نشست جواد سمساريلر رئيس هيئت مديره انجمن صنفي شرکتهاي حمل ونقل بين المللي ايران ضمن خوشامدگويي به حاضران در جلسه عنوان کرد : تاکنون با همکاري سازمانهاي ذيربط  توانسته ايم  تعدادي از رانندگان بي گناه را آزاد کنيم. با توجه به اينکه ايران عضوکنوانسيونهاي مختلف است اما چون در مسيرترانزيت مواد مخدر قرار دارد  متاسفانه شاهد بروز چنين مشکلاتي هستيم که در اين ميان شرکتهاي حمل و نقلي و خانواده هاي رانندگان متضرر مي شوند که در برخي مواقع جبران ناپذير است.
در ادامه نشست قربان جعفرزادگان عضو هيئت مديره انجمن و رابط بخش بيمه ، ترانزيت وامور گمرکي گزارشي از آخرين وضعيت رانندگان زنداني در سال 97 ارائه کرد و گفت : 11 نفر از رانندگان زنداني که در جوف کالاي صادراتي در ترکيه و بلغارستان مواد مخدر از آنان کشف شده بود ، 9تن از آنان  با همکاري دستگاههاي ذيربط اززندان آزاد شده اند و تنها دو نفر از آنان يکي در بلغارستان و ديگري در ترکيه همچنان زنداني هستند.
 در ادامه محمدجواد عطرچيان دبير انجمن اظهار داشت:   با توجه به مواردي که اخيرابراي شرکتهاي حمل و نقل بين المللي پيش آمده نشان  دهنده اين است که قاچاق مواد مخدر در جوف کالاي صادراتي به صورت شبکه اي عمل ميشود که  در اين ميان نه شرکت حمل ونقل مقصر است و نه راننده .
سرهنگ صفاييان معاون پليس مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد:مواردي که تاکنون در رابطه با  قاچاق موادمخدر اعلام شده است  به اين صورت بوده که مکان بارگيري مشخص نبوده ، ضوابط و قوانين رعايت نشده و حتي شاهد مواردي بوديم که بار تحويل گرفته شده اما رسيدي از شخص تحويل دهنده بار دريافت نشده است. که چنين مواردي موجب بروز مشکلات بسياري مي شود.
عمراني معاون دادستاني کل کشور اظهار داشت : آموزش به رانندگان حوزه ترانزيت  ازمهم ترين مواردي است  که موجب کاهش مشکلات حوز ه حمل و نقل بين المللي خواهد شد.
معاون دادستاني کل کشور عنوان کرد: شما به عنوان مديران شرکتهاي حمل ونقل بين المللي بايد تجربياتي را که در اين حوزه داريد براي آموزش رانندگان در نظر بگيريدو حتي با دانشکده اي جهت آموزش رانندگان قرار ببنديد. با توجه به اينکه کشور ما درمنطقه اي است که در مسير عبور ترانزيت قرار دارد اما متاسفانه سهم ما از حمل ونقل بين المللي کم است.
فرامرزيان سر پرست امور کارنه تير اتاق بازرگاني در رابطه تعداد پرونده هاي قاچاق در دو سال اخير اظهار داشت: در سال98 تاکنون 44 مورد پرونده قاچاق گزارش شده که از اين تعداد 2 مورد قاچاق انسان، 6 مورد قاچاق هروئين و حشيش ، 22مورد قاچاق سيگار و مابقي کالاي اظهار نشده بوده، همچنين در سال 97 ، از 31 مورد پرونده قاچاق   گزارش شده  4 مورد قاچاق انسان ،10 مورد مواد مخدر،  12 مورد سيگار و گازوئيل و مابقي کالاي اظهار نشده بوده که  اين موارد از کاميونهاي مسير ترکيه و بلغارستان يا ايتاليا کشف شده است. شرکتها بابت اينگونه موارد از طريق ماده 38 کنوانسيون تيرکه تحت نظارت گمرکات کشورها است به صورت دائم يا موقت ممنوع الفعاليت مي شوند . ماتمام تلاشمان اين است که با ارائه اسناد و مدارک به گمرکات کشورها ي خارجي مانع ازتعطيلي شرکتها از طريق ماده 38 کنوانسيون تير شويم.
آيتي سرپرست دفتر ترانزيت و امور گمرکي گمرک جمهوري اسلامي ايران گفت: ما بايد برخي فرايندهايمان را اصلاح کنيم کالاهايي را که براي اروپا ارسال ميکنيم صادراتي است و اگر بخواهيم در بررسي ها دقيق تر شويم صادرات ما آسيب مي بيند و کنترل دقيقي نمي توانيم انجام دهيم . وي همچنين عنوان کرد:  در حال حاضر وظيفه موکد اين است که دستگاههاي متولي حمل نقل با همفکري وهمکاري يکديگر دستور العمل مشخصي براي حمايت از شرکتهاي حمل ونقل صادر کنند .
 در پايان نشست رئيس هيئت مديره انجمن صنفي شرکتهاي حمل ونقل بين المللي ايران در مورد آزمايشگاههاي موجود در مرزها  اظهار داشت: وجود اين آزمايشگاهها  در مرز موجب توقف طولاني کاميون ها و تحميل هزينه هاي گزافي به شرکتهاي حمل ونقل بين المللي ميشود. پيشنهادمان اين است که اين آزمايشگاه ها از مرزها به گمرکات مقصد منتقل شود.
لازم به ذکر است نمايندگان گمرک که در جلسه حضور داشتند موافقت خود را با اين پيشنهاد اعلام کردند.

 1398/06/06  تاریخ خبر
مدیر عامل شرکت حمل ونقل بین المللی اسکان: مشکلات صنف در بخش جاده ای بسیار زیاد است
محمد عدديان  مدير عامل شرکت حمل ونقل بين المللي اسکان برودت پارس و نائب رئيس بخش جاده اي  در رابطه با اولين جلسه بخش جاده اي اظهار داشت: من انتظار داشتم دوستان بيشتري در اين جلسه حضور داشته باشند چون هر چقدر حضور بيشتر باشد آرائشان تاثيرگذارتر خواهد بود و بعدا اعتراضي در اين زمينه نخواهند داشت. اما با اين حال جلسه خيلي خوب برگزار شد.
وي در رابطه اهميت  بخش جاده اي عنوان کرد:  با توجه به تجربه اي که در اين زمينه دارم و در دورههاي گذشته هم عضو اين بخش بوده ام بخش جاده اي از اهميت بسيار بالايي برخودار است و به نوع  پيشاني انجمن محسوب مي شود .مشکلات صنف در بخش جاده اي بسيار زياد است و اين بخش بايد بسيار فعال باشد خوشبختانه آقايان ترکمن و مرادي که به عنوان رئيس و نائب رئيس اين بخش منتخب شدند افراد درد آشنايي هستند و با امور مربوطه آشنايي دارند اميدواريم با همکاري همه اعضا بتوانند باري از روي شانه هاي اين صنف بردارند.
 1398/06/03  تاریخ خبر
مجید مرادی نائب رئیس بخش جاده ای: کثرت کاندیدا های بخش جاده ای را به فال نیک میگیریم
مجيد مرادي مديرعامل  شرکت حمل و نقل بين المللي زنجيره و نائب رئيس اول بخش جاده اي دررابطه با اولين جلسه بخش جاده اي گفت: کثرت افرادي که براي بخش جاده اي کانديدا شده بودند حدود 44 نفربود  که اين امر نشان دهنده اهميت بخش جاده اي وعلاقمند بودن همکاران جهت مشارکت در اين بخش است. اين موضوع را به فال نيک مي گيريم که همه همکاران دست به دست هم بدهند تا بتوانيم خدمات ارزنده اي را براي اعضاء محترم انجام دهيم.

وي درادامه اظهار داشت: جلسه اول بسيارخوب بود و درمحيط صميمانه اي برگزار شد. از افراد حاضر تنها 4نفر براي رياست و نائب رئيسي کانديدا شدند که اين موضوع نشان دهنده اين است که همکاران براي کمک آمده اند نه براي رياست و نائب رئيسي.

نائب رئيس بخش جاده اي در خصوص جلسات آتي اين بخش عنوان کرد: پيشنهاد من اين است که براي هر منطقه بايد کارگروه هاي تخصصي ايجاد شود. همکاران درهر منطقه اي که بيشترين فعاليت را دارند بايد مشخص شوند تا بتوانند به گروه و اعضا بخش جاده اي اطلاعات لازم را بدهند  و اگر مشکلاتي در آن مناطق هست اطلاع داده شود  تا از طريق سازمانهاي ذيربط بتوانيم مشکلات راحل کنيم. مشکلاتي هم  که خارج  از اين کارگروه ها ايجاد مي شود در بخش مطرح و به هيئت مديره انتقال داده شود تا هيئت مديره هم بتواند مسائل مطرح شده را از طريق مراجع بالاتر پيگيري کند.
 1398/06/03  تاریخ خبر
اولین جلسه ی بخش جاده ای با حضور اعضاء برگزار شد
 به گزارش روابط عمومي انجمن صنفي شرکتهاي حمل و نقل بين المللي ايران، اولين جلسه بخش جاده اي با حضور علي محمودي سراي عضو هيئت مديره و رابط بخش مذکور، دبير انجمن و پيشکسوتان و فعالان حمل و نقل بين المللي در انجمن برگزار شد.
 در اين جلسه جواد ترکمن مديرعامل  شرکت حمل و نقل بين المللي خاورميانه با کسب اکثريت آراء به عنوان رئيس بخش جاده اي انتخاب شد.
 همچنين مجيد مرادي مدير عامل شرکت حمل و نقل بين المللي زنجيره و محمد عدديان نيشابوري مدير عامل شرکت حمل و نقل بين المللي اسکان برودت پارس به عنوان نائبان رئيس بخش انتخاب شدند.
 1398/05/30  تاریخ خبر
مصطفی کراچیانی از اعضای بخش مالیاتی: اولین جلسه مالیاتی رضایت بخش نبود
مصطفي کراچياني مدير عامل شرکت جهان مورا و از اعضاي بخش مالياتي با انتقاد از نخستين جلسه بخش مذکور اظهار داشت: به طور کلي اولين جلسه بخش مالياتي رضايت بخش نبود.
 جلسات اين بخش بايد به گونه اي باشد که به  شرکت‌ها برنامه بدهند اما با توجه به مسائلي که مطرح شد تنها به مسائل و مشکلات موديان رسيدگي خواهد شد که به نظر من اين مسئله نشان دهنده ضعف اين بخش است.
 وي در پاسخ به سوال عدم حضور تمام مدعوين در اين جلسه عنوان کرد:متاسفانه آيين نامه رعايت نشد و از 13 نفر مدعوين فقط 6 نفر حضور داشتند.
 1398/05/30  تاریخ خبر
اولین جلسه بخش مالیاتی برگزار شد
به گزارش روابط عمومي انجمن صنفي شرکتهاي حمل و نقل بين المللي ايران، نخستين جلسه بخش مالياتي با حضور محمد جمالي عضو هيئت مديره و رابط بخش مالياتي و 6 نفر از مديران و فعالان حوزه حمل و نقل بين المللي در تاريخ 28 مرداد ماه  در سالن اجتماعات برگزار شد.
در اين نشست سيد قاسم مقتدايي مديرعامل شرکت رهسپاران مهر توسط محمد جمالي رابط بخش مذکور به سمت رئيس بخش مالياتي منصوب شد.
 در ادامه هر يک از مدعوين به معرفي و بيان سوابق و فعاليتهاي خود در حوزه حمل و نقل بين المللي پرداختند.
 1398/05/29  تاریخ خبر
مدیرعامل شرکت هودج ترابر: شرکتها باید انجمن را امین مسائل خود بدانند
حسام الدين خامسي مديرعامل شرکت هودج ترابر  و از اعضاي بخش مالياتي ضمن  ابراز رضايت خود  از نخستين جلسه بخش مالياتي بيان کرد:پيشنهادم اين است که براي جلسات آتي موردهاي بيشتر و واقعي تر مورد بررسي قرار گيرد. انجمن بايد به طور جد از اعضا بخواهد که مسائل و مشکلاتشان را به صورت مکتوب با انجمن مطرح کنند  تا در بخش مطرح و بررسي شود. در واقع  ارتباط شرکت‌ها  با انجمن بايد به گونه اي باشد که انجمن را امين مسائل خود بدانند.
وي در مورد عدم حضور همه مدعوين در اولين جلسه بخش مالياتي اظهار داشت: برخي از شرکت‌ها هستند که ارتباط خوبي با انجمن ندارند و  ارتباط سيستماتيک بين آنها برقرار نيست. در واقع يک نوع نگاه بالا به پايين به شرکت‌ها وجود دارد و شرکت‌ها انجمن را خانه خود نمي دانند. من فکر ميکنم بايد ارتباط صميمانه تري بين اعضا و انجمن برقرار شود.
خامسي در ادامه عنوان کرد: عدم حضور همه مدعوين در نخستين جلسه اتفاق خوبي نيست در واقع اين امر نيازمند اين است که انجمن نگرش متفاوتي به شرکت‌ها داشته باشد و به شرکت‌ها به صورت يک بخش خصوصي نگاه کند. در زمان انتخابات انجمن تلاش‌هايي در جهت برقراري ارتباط صميمانه تر با اعضا انجام داد که شاهد مشارکت بيشتر اعضا در انتخابات بوديم.
 1398/05/22  تاریخ خبر
برگزاری نشست با حضور کاردار سفارت ایران در کنسولگری اربیل ( عراق)
به گزارش روابط عمومي انجمن صنفي شرکتهاي حمل ونقل بين المللي ايران، نشستي با حضور کاردار سفارت ايران در کنسولگري اربيل (عراق) و شرکتهاي حمل و نقل فعال در مسير کردستان عراق در خصوص مسائل و مشکلات رانندگان و شرکتهاي حمل ونقل در اقليم کردستان عراق در انجمن برگزار شد.
در اين جلسه حاضران در رابطه با مسائل و مشکلات شرکتهاي حمل و نقل بين المللي ايراني و رانندگان فعال در اقليم کردستان، مسائل گمرکات، مشکلات با صاحبان کالاي عراقي و وضعيت جاده ها مطالبي را عنوان کردند و بررسي هايي صورت گرفت.
 1398/05/16  تاریخ خبر
رئیس و نائبان رئیس بخش فورواردری و لجستیک انتخاب شدند
 به گزارش روابط عمومي انجمن صنفي شرکتهاي حمل و نقل بين المللي ايران،  نخستين جلسه بخش فوواردي که با حضور افسانه فخري رابط هيئت مديره  در اين بخش و 22 نفر از پيشکسوتان و فعالان حمل و نقل بين المللي برگزار شد.

 در اين نشست به پيشنهاد رابط بخش و ساير حاضران مسعود عطري مديرعامل شرکت دريا بار و از پيشکسوتان حمل و نقل بين المللي به عنوان رئيس بخش انتخاب شدند.

 همچنين کمال الدين حسيني مديرعامل شرکت نيکواوران، پوريا سعيدي مديرعامل شرکت نسيم اطلس جاده، محمدعلي کارگشا مديرعامل شرکت جاده دريا زمين به عنوان نائبان رئيس انتخاب شدند.
 1398/05/16  تاریخ خبر
نائب رئیس بخش فورواردری و لجستیک: از طرح مسائل خلق الساعه جلوگیری کنیم
پورياسعيدي مدير عامل شرکت نسيم اطلس جاده و نائب رئيس بخش فورواردري و لجستيک در خصوص نخستين نشست اين بخش عنوان کرد : يکي از مهمترين اهداف من در اين بخش اين است که تلاش کنيم از طرح مسائل خلق الساعه و به نوعي درد دل جلوگيري کنيم و به صورت مشخص و آکادميک بدانيم که موضوع مورد بررسي در هر جلسه چيست تا افراد حاضر در جلسه پس از بيان نظراتشان در رابطه با موضوع مطرح شده به اجماع نظر برسند.
 وي نخستين جلسه بخش فورواردري و لجستيک رامثبت ارزيابي کرد و اظهار داشت : به طور کلي  با توجه به ترکيب جلسه امروز و مباحث مطرح شده اولين جلسه را مثبت ارزيابي ميکنم البته ممکن است به مرور زمان از اين تجمع کاسته شود اما هسته اصلي تخصص با مشارکت ايده هاي نو و تجربه حتما ايجاد خواهدشد.
نائب رئيس بخش فورواردري و لجستيک  نظم دربرگزاري جلسات ، روند ايجاد دستور جلسه قبل از برگزاري و مهم تر از همه پيگيري مسائل و تمرکز بر روي دستور جلسات را از مهم ترين عوامل نتيجه بخش بودن جلسات آتي بخش مذکور برشمرد.

 1398/05/12  تاریخ خبر
فرشید پسیان زاده اولین جلسه "بیمه ، ترانزیت ، امور گمرکی" را مثبت ارزیابی کرد
 به گزارش روابط عمومي انجمن صنفي شرکتهاي حمل ونقل بين المللي ايران، فرشيد پسيان زاده مديرعامل شرکت خدمات بار فرابري ايرانيان و از اعضاء بخش " بيمه ، ترانزيت و امور گمرکي" در خصوص روند برگزاري اولين جلسه عنوان کرد: من  براي نخستين باراست که  در اين بخش حضور دارم و از روال جلسات دوره هاي پيشين اطلاعي ندارم اما با توجه به مسائل مطرح شده روند اولين جلسه را مثبت ارزيابي مي کنم .

 وي در خصوص افزايش کيفيت برگزاري جلسات اظهار داشت : پيشنهادم اين است مسائلي که در اين بخش بررسي و تصويب مي شود حتما در جلسات هئيت مديره انجمن مطرح  و نظرات آنان را در جلسات آتي بخش منعکس کنند، تا بخش مذکور از نظرات و پيشنهادات هيئت مديره آگاه و در راستاي بهبود عملکرد خود بهره گيرد.
 1398/05/12  تاریخ خبر
رئیس و نائبان رئیس بخش ترانزیت،بیمه و امور گمرکی انتخاب شدند

به گزارش روابط عمومي انجمن صنفي شرکتهاي حمل ونقل بين المللي ايران، در نخستين جلسه بخش " بيمه، ترانزيت و امور گمرکي "  مجيد خياطي مطلق مديرعامل شرکت ناويان،  امير منصوري مديرعامل شرکت آلي بار،  حسام خامسي مدير عامل شرکت هودج ترابر، سياوش تيموري مديرعامل شرکت صحرا ترابر کانديداي رياست بخش مذکورشدند که مجيد خياطي مطلق با کسب اکثريت آراء به عنوان رئيس بخش انتخاب شد . همچنين امير منصوري ، محمد عدديان نيشابوري ، نسرين مکري با کسب اکثريت آراء به عنوان نائبان رئيس انتخاب شدند.
در ادامه نشست رئيس کميته نامه طرح سامانه GPS مورخ 7 مرداد ماه سال جاري که در بازگشت به بخشنامه   12 خرداد ماه سال جاري به شماره 98/328685   خطاب به مدير کل دفترنظارت بر ترانزيت گمرک جمهوري اسلامي ايران نوشته شده بود را قرائت و پس از بحث وتبادل نظر ميان حاضران مقرر شد اين مورد توسط امير منصوري و حميد محمدي پيگيري ونتايج آن در جلسات آتي کميته مطرح شود.
لازم به ذکر است پس از تبادل نظر از حاضران جلسه ، مقرر شد که گروهي در واتس آپ به نام "بخش بيمه ، ترانزيت و امور گمرکي"  تشکيل و پيگيري هاي مورد نياز از آن طريق انجام شود.
 در ادامه قربان جعفر زادگان به عنوان رابط هيئت مديره در بخش " بيمه، ترانزيت،امور گمرکي " ضمن ابراز رضايت از روند برگزاري  نخستين جلسه مذکور  اظهار داشت: تمام سعي ما بر اين است که از تجربيات  و نظرات همکاران در تمام زمينه ها بهرمنده شويم .