آرشیو اخبار
.
1389/07/01
خبرنامه جدید الکترونیکی شماره 13 فیاتا مورخ 13-10 سپتامبر 2010
ا- آخرين اخبار کنگره سال 2010 فياتا در بانکوک
براساس اعلام سازمان فياتا به روزترين فهرست اسامي شرکت‌کنندگان در کنگره هر جمعه در وب سايت کنگره به آدرس www.Fiata2010.org قرار خواهد گرفت.
همچنين براي نخستين بار در اين کنگره براي شرکت کنندگان در کنگره امکان ثبت نام الکترونيکي براي شرکت در شبکه هاي نفر به نفر « one-to-one networking» ميسر شده است. که اين شبکه هاي نشستهايي نفر به نفر با تصميم‌گيرندگان کليدي اين صنعت از سرتاسر جهان خواهد بود. براين اساس علاقمندان به اين نشستها مي توانند فهرست اسامي شرکت کنندگان در کنگره 2010 فياتا و نمايشگاه لجستيک بين المللي 2010 تايلند (TILF 2010) را که اظهار تمايل به اين نشستها کرده باشند مشاهده نموده و درخواست ملاقات با آن فرد را بنمايند. لازم به ذکر است که اين نشستها در روز پنج‌شنبه 7 اکتبر 2010 در مرکز نمايشگاهها و تجارت بين المللي بانکوک (BITEC) برگزار مي‌شوند و براي هر نشست تنها 30 دقيقه زمان در نظر گرفته شده است.
همچنين براي شرکت کنندگان در کنگره اطلاعات مهم ديگري در وب سايت کنگره همچون چگونگي ترانسفر  از/به فرودگاه، چگونگي استفاده از مسير ويژه کنترل پاسپورت که تنها براي شرکت کنندگان در کنگره مي باشد، محل ميز فياتا در فرودگاه و ... در اختيار علاقمندان قرار دارد.

2- امکان تصويب مقررات روتردام توسط آمريکا

3- حضور فياتا در همايش 3 روزه بار هوائي TIACA در تاريخ 5-3 نوامبر 2010 در آمستردام

4- مقررات امنيتي 24 ساعته اتحاديه اروپا

براين اساس صادرکنندگان کالا به اتحاديه اروپا مي بايستي خود را آماده مقررات تکميلي 24 ساعته که از 31 دسامبر 2010 در 27 کشور اتحاديه اجرا مي شود نمايند.
همانند مقررات 24 ساعته آمريکا، هدف اصلي از اجراي اين مقررات جديد، اطمينان از اين امر است که تجزيه و تحليل ريسک امنيتي بر کالاها قبل از ورود به اتحاديه اروپا اعمال مي شود.
بدين منظور براي تمامي کالاها قبل از ورود به خاک اتحاديه اروپا، خط کشتيراني مي بايستي يک «اظهارنامه اجمالي ورود» Entry Summary Declaration (ENS) به اولين بندر ورودي کشتي در اتحاديه اروپا ارائه دهد. براي کشتيهايي که مقصد آنها بنادر در اروپا است ارسال ENS مي بايستي حداکثر 24 ساعت قبل از آغاز بارگيري در بنادر غيراروپايي صورت بگيرد و براي حملهايي دريايي کوتاه «short sea shipments» (که بين کشورهاي اروپايي است) ارسال ENS مي بايستي حداکثر 2 ساعت قبل از ورود کشتي به اولين بندر ورودي در اتحاديه اروپا صورت گيرد.
لازم به ذکر است بمنظور رعايت فرجه هاي زماني اعلام شده در فوق، خطوط کشتيراني مي بايستي از فرستنده کالا درخواست نمايند که اطلاعات اظهار نامه اي گمرکي صحيح و کامل و دستورالعمل‌هاي حمل را به موقع تحويل دهد. در صورتيکه شخص ثالثي اقدام به ارائه ENS مي نمايد اين مهم مي بايستي با اطلاع قبلي صورت پذيرد. همچنين در صورتيکه بارفرابر خواهان نگهداري ENS ‌باشد، اين امر مي بايستي با موافقت مکتوب خط کشتيراني صورت پذيرد.
عدم رعايت موارد فوق الذکر توقف در عمليات تخليه و بارگيري و همچنين اخذ جرائم از حمل کنندگان و ديگر افراد مسئول را به دنبال خواهد داشت.
علاقمندان به دريافت اطلاعات بيشتر مي توانند به پايگاه اطلاع رساني ذيل مراجعه نمايند:
http:/ec.europa.eu/ecip/security_amendment/index_en.htm

5- اصلاحيه هاي ADR و RID
اصلاحيه هاي «موافقتنامه اروپايي حمل بين المللي کالاي خطرناک از طريق جاده» ADR و RID «مقررات حمل کالاهاي خطرناک از طريق ريل» از تاريخ 1 ژانويه 2011 به اجرا گذاشته خواهند شد. اين اصلاحيه ها موضوعات مختلفي همچون: معاني و وظايف جديد براي تخليه، اسناد حمل و آموزشهاي رانندگان در ADR و ... را شامل مي‌شود.

متن اين اصلاحيه ها از طريق وب سايت؛
http://www.unece.org/trans/danger/publi/adr/adr2009_amend.htm قابل Download هستند.


تیر 1396
مهر 1392
شهریور 1392
مرداد 1392
بهمن 1390
تیر 1390
مهر 1389
اسفند 1387