اخبار
 1397/02/17  تاریخ خبر
هدف‌گذاری برای حمل ۷.۵ میلیون تن بار بین‌المللی از طریق راه‌آهن

معاون بهره‌برداري و سير و حرکت شرکت راه‌آهن از هدف‌گذاري براي جابجايي 3 ميليون تن بار ترانزيتي و حمل 7.5 ميليون تن بار بين‌المللي در سال 97 خبر داد.

بابک احمدي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي با اشاره به عملکرد ترانزيت شرکت راه‌آهن در سال 96 و هدف‌گذاري سال 97 در اين بخش اظهار داشت: در سال گذشته 1 ميليون و 584 هزار تن بار ترانزيتي از طريق خطوط ريلي کشور حمل شد که رکورد جديدي در تاريخ راه‌آهن کشور به ثبت رسيد.

وي افزود: شرکت راه‌آهن در سال 97 براي دست‌يابي به ترانزيت 3 ميليون تن بار هدف‌گذاري کرده و به دنبال دستيابي به رکورد حمل 7.5 ميليون تن در مجموع بارهاي بين‌المللي است.

معاون بهره‌برداري و  سير و حرکت شرکت راه‌آهن با اشاره به روند پيگيري توافق‌نامه‌هاي امضاشده در بخش حمل کالا گفت: صادرات 1 ميليون تن محمولات نفتي و 1 ميليون تن کلينکر سيمان از طريق راه‌آهن به ازبکستان در مسير مطلوبي قرار دارد و انتظار مي‌رود به‌زودي کار حمل آن آغاز شود.

احمدي خاطرنشان کرد: با حمل اين دو محموله از طريق خطوط ريلي ايران، دو ميليون تن به حجم بار صادراتي ريلي کشور اضافه مي‌شود.

وي با توجه به اهميت حمل بارهاي بين‌المللي نزد شرکت راه‌آهن از لحاظ سياسي، استراتژيک و نظام بنگاه‌داري بيان داشت: به‌منظور گسترش فعاليت‌هاي حمل‌ونقل بين‌المللي شركت راه‌آهن و هماهنگي بيشتر با راه‌آهن‌هاي منطقه، تجار و صاحبان بار و نيز دستيابي به اهداف راه‌آهن در توسعه فعاليت‌هاي ترانزيت و گسترش كريدورهاي بين‌المللي، اداره كل جديد بازرگاني بين‌المللي تأسيس شد.

معاون بهره‌برداري و سير و حرکت شرکت راه‌آهن در ادامه با اشاره به حضور شرکت راه‌آهن در نمايشگاه حمل‌ونقل که طي ماه گذشته در روسيه برگزار شد، تصريح کرد: نکته اصلي و قابل‌توجه، سؤالات بيشمار بازديدکنندگان و مسئولان کشورها از آخرين تصميمات اتخاذشده و وضعيت راه‌آهن رشت-آستارا بود که بيانگر اهميت اين خط ريلي واقع در کريدور شمال-جنوب نزد صاحبان بار، شرکت‌هاي حمل‌ونقلي و دولت‌ها است.

گفتني است، پاويون ملي جمهوري اسلامي ايران با حضور راه‌آهن ايران و چهار شركت حمل‌ونقل بين‌المللي ريلي در راستاي سياست حضور راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي حمل‌ونقل و لجستيك جهت شناساندن ظرفيت‌ها و مزيت‌هاي حمل‌ونقل و ترانزيت ريلي از مسير ايران، جذب فورواردرها و شرکت‌هاي حمل‌ونقل و لجستيك بين‌المللي به بازار ايران و ايجاد شراکت‌هاي جديد با فراهم‌کنندگان خدمات لجستيكي و حمل‌ونقلي، ارتباط مستقيم با مشتريان و صاحبان بار و نيز ارتقاء فعاليت‌هاي تجاري ريلي راه‌آهن ايران در طول كريدور ترانزيتي شمال-جنوب در مسكو برپا شد.