اخبار
 1400/01/28  تاریخ خبر
امضای سند توافقنامه اجلاس کمیته مشترک همکاری‌های حمل‌ و نقل جاده‌ای ایران و سوریه

دومين نشست کميته مشترک همکاري‌هاي حمل‌ونقل بين‌المللي جاده‌اي ايران و سوريه طي روزهاي 24 و 25 فروردين ماه سال جاري به ميزباني سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي برگزار شد.

اين نشست که به رياست جواد هدايتي مديرکل دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين المللي و محمود اسعد مدير کل حمل و نقل جاده اي وزارت حمل و نقل جمهوري عربي سوريه برگزار شد، پس از دو روز مذاکرات، طرفين به توافقاتي در جهت کاهش موانع حمل و نقلي و تسهيل تردد ناوگان به قلمرو دو کشور دست يافتند.

بر اساس اين گزارش، در اين نشست دو طرف موضوع تسهيل و نيز پيشبرد عمليات حمل و نقل براي پشتيباني از رشد اقتصادي پايدار و مستمر در هر دو کشور را ناگزير دانسته و بر تعهد خود در رفع هرگونه موانع کنوني در فرآيندهاي حمل و نقل بين المللي جاده اي به مقاصد دو کشور، عبوري از قلمرو يکديگر و از يا به کشور ثالث تاکيد کردند.

اين گزارش حاکي است، با توجه به عضويت دو کشور در راهگذر حمل و نقل بين المللي شمال -جنوب دو طرف بر تعميق همکاري‌ها در چارچوب راه گذر موصوف تاکيد کردند.

در حاشيه اين نشست، هيئت سوري از مرکز مديريت راه هاي کشور بازديد به عمل آورد و از توسعه توانمندي ايران و سامانه هوشمند مرکز مديريت راه ها تقدير کردند.

در خاتمه، صورتجلسه دومين اجلاس کميته مشترک همکاري هاي حمل‌ونقل بين‌المللي جاده‌اي بين دو کشور به امضاي روساي هيات هاي طرفين رسيد.

منبع: وزارت راه و شهرسازي