اخبار
 1400/01/25  تاریخ خبر
نقش مهم پایانه های مرزی جلفا و نوردوز در توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی
مديرکل دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين المللي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي گفت : پايانه هاي مرزي جلفا و نوردوز در تسهيل روند حمل و نقل بين المللي در حوزه کشورهاي شمال غرب مهم بوده و نقش اساسي در رونق اقتصادي آذربايجان شرقي دارند .

جواد هدايتي در جلسه مجازي آسيب شناسي ، برنامه هاي اصلاحي و پيشنهادي پايانه هاي مرزي اظهار داشت : پايانه هاي مرزي جلفا و نوردوز در تسهيل روند تردد مسافر ، حمل و نقل کالا ، توسعه ترانزيت و حمل ونقل بين المللي درحوزه کشورهاي شمالغرب مهم بوده و نقش اساسي در رونق اقتصادي استان آذربايجان شرقي دارند .

هدايتي افزود : پايانه هاي مرزي جلفا و نوردوز در اين بازه زماني و با توجه به مناقشه دو کشور آذربايجان و ارمنستان حساسيت بيشتري يافته اند و بايد موارد مربوط به ترانزيت وحمل ونقل بين المللي درآنها با دقت و جديت پيگيري شود .

وي همچنين با اشاره به مديريت يکپارچه پايانه هاي مرزي بر تعامل با ارگان هاي مستقر در پايانه هاي مرزي تاکيد کرد .

اورجعلي عليزاده مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه با اشاره به اينکه اين دو پايانه مرزي درسال گذشته باتوجه به محدوديت تردد در پايانه هاي مرزي به دليل شيوع ويروس کرونا جزو مرزهاي فعال کشور بودند گفت : در سال 1399 از اين پايانه هاي مرزي بيش از 138 هزار کاميون تردد کرده است .

عليزاده ابراز اميدواري کرد با انجام اقدامات تخصصي و موارد اصلاحي مشکلات مرزها به حداقل برسد .

در اين جلسه همچنين مديران پايانه هاي مرزي جلفا و نوردوز ، معاون حمل و نقل و رييس اداره ترانزيت وحمل ونقل بين المللي اداره کل راهداري وحمل ونقل جاده اي آذربايجان شرقي هم در مورد موضوع جلسه مواردي بيان کردند .

منبع: پرتال حمل و نقل