اخبار
 1399/12/04  تاریخ خبر
کاهش ۴۹ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی بازرگان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي آذربايجان غربي گفت : در ده ماهه گذشته اامسال تردد ناوگان باري از پايانه مرزي بازرگان در مقايسه با مدت زمان مشابه سال قبل49 درصد کاهش يافته است.

  فروغ فاريابي با اشاره به آمار تردد ناوگان باري و مسافري ده ماهه گذشته امسال در پايانه مرزي بازرگان اظهار داشت: اين پايانه مرزي يکي از مهمترين گلوگاههاي ترانزيتي کشور است که بخش اعظم صادرات و واردات زميني  در آن انجام مي‌شود.

فاريابي ادامه داد: در امسال بنا به محدوديت هاي کرونايي ورود و خروج ناوگان مسافري از طريق اين پايانه مرزي به صفر رسيده و تردد ناوگان باري نيز با ايجاد شرايط و محدوديت هاي ويژه نصف شده است.

معاون حمل و نقل جاده‌اي اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان آذربايجان غربي تصريح کرد: بر اساس آمار مقايسه اي در ده ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل آمار تردد ناوگان باري بطور ميانگين 49 درصد کاهش را حکايت دارد.

اين مقام مسئول گفت : در ده ماهه گذشته بيش از يک ميليون و هفتصد هزار تناژ صادرات و افزون بر يک ميليون و چهارصد هزار تناژ واردات از طريق اين پايانه مرزي و همچنين بالغ بر پانصد هزار تناژ ترانزيت ورودي و نزديک به

.  يکصد و سي و پنج هزار تناژ ترانزيت خروجي انجام گرفته است

منبع:  پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي