گمرک ايران بخشنامه مجاز بودن
ترخيص کاميونهاي دست دوم وارداتي را با هماهنگي سازمان راهداري و حمل و
نقل جادهاي به کليه گمرکات اجرايي کشور ابلاغ کرد.
پس از آنکه وزير راه و شهرسازي طي نامهاي به رئيس جمهور، خواهان
موافقت وي با ترخيص کاميونهاي وارداتي دست دوم (زير 3 سال ساخت) اروپايي و
کرهاي و ژاپني که در انبارهاي گمرکات کشور دپو شدهاند، شد، رئيس جمهور
نيز بلافاصله با درخواست وي موافقت کرد و به وزير صمت دستور داد تا با
ترخيص آنها موافقت کند.
*کاميون ارزان ميشود؟
پس از موافقت وزارت صمت با
ترخيص کاميونهاي دست دوم وارداتي که در سامانه جامع تجارت، ثبت سفارش
واردات شده بودند، گمرک و سازمان راهداري نيز با يکديگر توافق کردهاند که
به ازاي هر يک دستگاه کاميون فرسوده که گواهي اسقاط دريافت کرده باشد، يک
دستگاه کاميون دست دوم زير 3 سال ساخت از انبارهاي گمرکات ترخيص شوند.
صدرالله بمانا مشاور سازمان
راهداري و حمل و نقل جادهاي در امور نوسازي ناوگان عمومي حمل و نقل نيز دو
هفته قبل، از موافقت رئيس جمهور با درخواست وزير راه براي ترخيص حدود 2 هزار دستگاه کاميون مانده در انبارهاي گمرک خبر داده بود.
کارشناسان بازار خودرو معتقدند
با اجراي طرح واردات کاميونهاي دست دوم اروپايي، علاوه بر آنکه مشکل کمبود
کاميون نوساز و شبه نوساز در کشور تا حدودي برطرف ميشود، مصرف سوخت نيز
کاهش يافته و قيمت کاميونهاي فرسوده که در حال حاضر به دليل کمبود خودروي
سنگين، نجومي شده، به شدت افت خواهد کرد.
منبع: خبرگزاري مهر