اخبار
 1399/08/28  تاریخ خبر
آغاز فعالیت کشتی های رو - رو کامیونی جهت ترانزیت انواع کالاها در بندر امیرآباد

کشتي‌هاي رو – رو کاميوني براي حمل خودرو و ساير محموله‌هايي که روي چرخ قرار دارند استفاده مي‌شوند و پل‌هاي متحرک در آن امکان ورود و خروج وسايل نقليه موتوري را به کشتي فراهم مي‌سازد .
مديرکل بنادر و دريانوردي اميرآباد گفت : فعاليت کشتي‌هاي رو – رو کاميوني جهت ترانزيت انواع کالاها از بندر اميرآباد آغاز شد .

محمدعلي‌ سعيدي‌پور اظهار داشت : پس از وقفه‌اي 10 ساله در ترانزيت کالا با کشتي‌هاي رو – رو کاميوني از بنادر شمالي به کشورهاي حاشيه درياي خزر ، فعاليت اين نوع کشتي‌ها جهت ترانزيت کالاها؛ براي نخستين بار در بندراميرآباد آغاز شد . کشتي رو – رو کاميوني قادر است 30 دستگاه تريلي محتوي کالا را در خود جاي دهد و در مسير بندر اميرآباد به ساير بنادر درياي خزر ، تردد کند .

سعيدي پور ، مسير ترانزيتي کالا توسط کشتي رو – رو کاميوني را از بنادر شمالي به بندر آکتائو کشور قزاقستان عنوان کرد و افزود : 3 خط منظم ترانزيتي انواع کالا از اين طريق به صورت ماهانه بين دو کشور ايران و قزاقستان راه‌اندازي مي شود .

وي يکي از مهم‌ترين ويژگي اين نوع از حمل و نقل کالاها را صرفه‌جويي در هزينه‌هاي جابجايي کالاهاي تجارتي از مبدأ تا مقصد و کنترل کامل بر تمام مسير حمل برشمرد و خاطرنشان کرد : با فعال شدن اين خط ترانزيتي و کاهش هزينه‌هاي تمام شده ؛ صاحبان کالا بيش از پيش نسبت به ترانزيت کالا از اين مسير ترغيب خواهند شد .

مديرکل بنادر و دريانوردي اميرآباد با بيان اينکه بندر اميرآباد با بهره‌گيري از شقوق مختلف حمل و نقل کالا ؛ نقش بسزايي در صادرات ، واردات و ترانزيت کشور دارد ، تصريح کرد : با تکميل و بهره‌برداري از اسکله رو – رو ريلي و توسعه زيرساخت هاي ريلي و لجستيکي ، شاهد رشد ترانزيت کالا از بندر اميرآباد به کشورهاي حوزه CIS ، عراق و افغانستان باشيم .

گفتني‌است کشتي‌هاي رو – رو کاميوني براي حمل خودرو و ساير محموله‌هايي که روي چرخ قرار دارند استفاده مي‌شوند و پل‌هاي متحرک در آن امکان ورود و خروج وسايل نقليه موتوري را به کشتي فراهم مي‌سازد .

منبع: پرتال حمل و نقل