اخبار
 1399/08/25  تاریخ خبر
سامانه نوبت دهی مکانیزه در مرزهای تجاری آغاز به کار می کند

نخستين مکانيزاسيون نوبت دهي در پايانه‌هاي مرزي بازرگاني کشور از بهمن 99 فعاليت رسمي خود را آغاز خواهد کرد.

 با حضور محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي بيست‌ و پنجمين نشست شوراي ساماندهي مبادي ورودي و خروجي مجاز زميني کشور برگزار شد.

اين نشست که پس از يک وقفه دو ساله پيرو دستور رئيس جمهوري برپا شد، بر عارضه‌يابي، شناسايي مشکلات مديريتي و بررسي شيوه‌هاي مديريتي در پايانه‌هاي مرزي کشور تمرکز داشت تا مشخص شود که تاکنون در پايانه‌هاي مرزي، مشکلات چگونه برطرف شده‌اند.

در اين نشست، بر يکي از وظايف اين شورا که ايجاد هماهنگي ميان دستگاه‌هاي مستقر در پايانه‌هاي مرزي است تاکيد شد و چگونگي استفاده از تصميمات هوشمندانه جهت هماهنگي بين دستگاه‌هاي عضو مورد مطالعه قرار گرفت.

در اين نشست، مشکلات پايانه‌هاي مرزي از منظر نرم افزار مطرح شد که پس از بحث و بررسي، رويکرد يکپارچه‌سازي نرم‌افزارها در تمامي پايانه‌هاي مرزي کشور به تصويب رسيد. با يکپارچه‌سازي نرم‌افزارها، از اين پس مي‌توان از طريق هوشمندسازي فرآيندها در ساختارهاي مرزي، مشکلات پايانه‌هاي مرزي را برطرف کرد.

از ديگر موضوعات مطرح در اين نشست، مربوط به نوبت‌دهي مکانيزه در پس کرانه‌هاي پايانه‌هاي مرزي بود که پس از بحث و بررسي، ساماندهي صف در پايانه هاي مرزي از سوي اعضا به تصويب رسيد و مطابق اين مصوبه، مقرر شد که سامانه نوبت دهي مکانيزه در پايانه‌هاي مرزي بازرگان به صورت پايلوت از بهمن ماه امسال پياده‌سازي و به بهره‎برداري برسد.

با اجراي اين مصوبه، نخستين مکانيزاسيون نوبت دهي در پايانه‌هاي مرزي بازرگاني کشور از بهمن 99 فعاليت رسمي خود را آغاز خواهد کرد.

همچنين در اين نشست، موضوع بهداشت مسافران در پايانه‌هاي مرزي که پيش از اين در جلسه کار ويژه شورا درباره آن بحث و بررسي شده بود، در جلسه شورا قرائت شد و پس از بحث و بررسي به تصويب اعضا رسيد و طي آن، مقرر شد که اين مصوبه به همه پايانه‌هاي مرزي ابلاغ شود و مسافراني که از طريق پايانه‌هاي مرزي تردد مي‌کنند، مي‌بايست تمامي مفاد پروتکل‌هاي بهداشتي مصوب را رعايت نمايند.

در پايان جلسه مقرر شد که از اين پس، به طور مرتب هر ماه يک بار، نشست شوراي ساماندهي مبادي ورودي و خروجي مجاز زميني کشور برگزار شود.

 به گزارش ايرنا ، شوراي ساماندهي مبادي ورودي و خروجي مجاز زميني کشور نخستين بار فعاليت خود را در سال 1375 آغاز کرد و تاکنون اين شورا 24 نشست داشته است. آخرين نشست اين شورا در مورخ 17 شهريور 97 بود که اکنون بيست‌ و پنجمين نشست اين شورا با يک وقفه 2 ساله در آبان 99 برگزار شده است.

منبع:  پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي