اخبار
 1397/02/17  تاریخ خبر
تاکید معاون وزیر راه و شهرسازی بر حذف موانع و هزینه‌های غیرضروری حمل‌ونقل جاده‌ای بین ایران و آذربایجان

رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در ديدار با سفير جمهوري آذربايجان با تاکيد بر اينکه «بايد دو طرف تلاش كنيم تا موانع و هزينه‌هاي غيرضروري حذف شود» گفت: همچنين همکاري‌ها در چارچوب همکاري‌هاي چندجانبه ازجمله كريدور شمال-جنوب، تراسيكا و غيره افزايش يابد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي سفير جمهوري آذربايجان با معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص مسائل في‌مابين ازجمله راهكارهاي تسريع، تقويت و فعال‌سازي كريدورهاي حمل‌ونقلي و ساير موضوعات دوجانبه در زمينه  حمل‌ونقل جاده‌اي ديدار و گفت‌وگو كرد .

عبدالهاشم حسن نيا معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان  طي سخناني به سوابق طولاني و همکاري‌هاي متقابل دو کشور، به‌ويژه  در بخش حمل‌ونقل جاده‌اي اشاره كرد و با تقدير از فعاليت‌هاي مستمر و سازنده سفارت جمهوري  آذربايجان در تهران از روند رو به رشد همکاري‌هاي حمل‌ونقل جاده‌اي بين دو كشور ابراز اميدواري كرد و تردد سالانه بيش از صد هزار كاميون از پايانه‌هاي مرزي بين دو كشور نشانگر اين امر است.  

وي همچنين اظهار داشت: ظرفيت دو کشور در بخش حمل‌ونقل جاده‌اي به‌مراتب بيش از وضعيت فعلي است، لذا بايد دو طرف تلاش كنيم تا موانع و هزينه‌هاي غيرضروري حذف شود. همچنين همکاري‌ها در چارچوب همکاري‌هاي چندجانبه ازجمله كريدور شمال-جنوب، تراسيكا و غيره افزايش يابد .

بنياد حسيناف سفير جمهوري آذربايجان نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از همکاري‌هاي مناسب بين دو كشور اعلام نمود: پتانسيل و ظرفيت‌هاي خوبي در زمينه توسعه روابط حمل‌ونقل جاده‌اي و ترانزيتي ميان دو كشور وجود دارد كه اميد است با همکاري‌هاي بيشتر دو كشور، راهكارهاي توسعه و بالقوه نمودن پتانسيل‌هاي موجود، در جهت رفع مشكلات حمل‌ونقل جاده‌اي و ارتقاي حجم مبادلات تجاري جاده‌اي گام‌هاي اساسي برداشته شود .

گفتني است در خاتمه مقرر گرديد هر دو طرف در جهت ارتقاي حمل‌ونقل جاده‌اي گزارشي از مشكلات موجود را  قبل از برگزاري نشست آتي كميته حمل‌ونقل جاده‌اي دو كشور در سال 2018 به‌طرف مقابل ارائه نمايند.