اخبار
 1399/02/28  تاریخ خبر
پذیرش روزانه 800 دستگاه خودروی ترانزیت در مرز دوغارون

خراسان رضوي عضو موظف هيئت مديره و معاون اداره مالي منطقه ويژه اقتصادي دوغارون گفت: از ابتداي سال جاري تا 23 فروردين ماه وضعيت تردد کاميون‌ها در اين منطقه به دليل شيوع ويروس کرونا به شدت کاهش يافت به طوري که به حداقل روزانه 100 کاميون رسيد اما از 23 فروردين ماه تا کنون روزانه 800 دستگاه خودروي ترانزيت در اين معبر پذيرش مي‌شوند.

حسين آخوندزاده اظهار کرد: از آنجا که اقتصاد و معيشت عده زيادي در اين شهرستان بسته به فعاليت مرز دارد، بازگشايي و تسريع در امر واردات و صادرات نقش بسياري را در رفع نيازهاي اقتصادي ايفا مي‌کند از اين رو با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و امنيتي، تردد کاميون‌هاي ترانزيت به روال گذشته برگشته و از 23 فروردين ماه تاکنون روزانه 800 دستگاه خودروي ترانزيت در اين معبر پذيرش مي‌شوند.

وي با اشاره به فعاليت 10 باسکول در منطقه ويژه اقتصادي دوغارون افزود: اين منطقه قابليت پذيرش روزانه 800 دستگاه خودروي ترانزيت را دارد و اگر گمرک اسلام قلعه تعداد باسکول‌هاي خود را افزايش دهد، روند کارها سريع‌تر انجام مي‌شود.

آخوندزاده بيان کرد: با تمهيدات انجام شده و همکاري و تعامل خوب مرزباني، انتظامي و گمرک با اين منطقه کار پذيرش کاميون‌ها نسبت به گذشته با سرعت بيشتري انجام مي‌شود و مدت توقف کاميون‌ها در منطقه به حداقل رسيده است.

وي ادامه داد: کاهش هزينه‌هاي صادرات و کرايه راننده و نيز ترخيص به موقع از اقدامات موثري است که در راستاي پيشبرد اهداف اقتصادي و افزايش صادرات در اين منطقه انجام شده است.

عضو موظف هيئت مديره و مدير اجرايي منطقه ويژه اقتصادي دوغارون مطرح کرد: روزانه بيش از ??? دستگاه کاميون ترانزيت از سمت پايانه مرزي، منطقه ويژه اقتصادي دوغارون و بازارچه مرزي به سمت کشور افغانستان تردد مي‌کنند که نبود زيرساخت لازم در گمرک افغانستان، ظرفيت پذيرش کشور همسايه را به حداقل رسانده است، با توجه به اهميت اين موضوع ملاقات‌هاي مرزي با مسئولان گمرک افغانستان براي برطرف کردن مشکلات موجود در گمرک اسلام قلعه افغانستان صورت گرفته است.

گمرک دوغارون قدمت ??? ساله دارد و سالانه بيش از يک ميليون تن انواع کالا از سمت ايران به سمت کشور افغانستان صادر مي‌شود. در حال حاضر بيش از يک سوم کالاهاي مورد نياز کشور افغانستان از طريق اين معبر وارد مي‌شود.

منبع: خبرگزاري ايسنا