اخبار
 1399/02/16  تاریخ خبر
ممانعت گمرک از ورود کالای فاقد ثبت سفارش با وجود مصوبه شورای عالی ترابری
رئيس هيئت‌ مديره انجمن صنفي شرکت‌هاي حمل‌ و نقل بين‌المللي ايران گفت: با وجود مصوبه شوراي عالي هماهنگي ترابري کشور،  گمرک ايران همچنان از ورود کاميون‌هايي که حامل کالاي خرده بار فاقد ثبت سفارش هستند به مقاصد گمرکات داخل کشور ممانعت مي‌کند.
جواد سمساريلر افزود: اين در حالي است که بيش از 6 ماه از تصويب مصوبه شوراي عالي هماهنگي ترابري کشور مي‌گذرد گمرک همچنان بدون در نظر گرفتن عدم امکان اخذ مجوز ثبت سفارش از ادارات تابعه که از اول اسفند ماه 98 که به‌علت شيوع ويروس کرونا تعطيل بوده‌اند و بدون توجه به مسئوليت شرکت‌هاي حمل و نقل، اصرار به تخليه در مرز ورود دارد.
وي عنوان کرد: مشخص نيست چرا در اين شرايط که واردکنندگان که غالباً کارخانجات توليدي هستند و شرکت حمل و نقل که در مسير حمل، بيش از 2 بار در قرنطينه قرار گرفته و خود را به مرز آستارا رسانده است بعد از سه روز متوقف شدن، بايد بارش را در مرز تخليه کند و در حاليکه صاحب کالا کرايه حمل ارزي تا مقصد نهايي را پرداخت کرده، 2 روز هم هزينه توقف به ارز  که در نصف راه تخليه شده را پرداخت نمايد؟

 اين فعال صنفي خاطرنشان کرد: يک کاميون خارجي سه برابر يک کاميون ايراني کرايه مي‌گيرد تا کالاهاي مورد نياز کشور را وارد کند و در چنين شرايطي کسي پاسخگوي  مشکلات وارد کنندگان توليدي و راننده سرگردان و شرکت‌هاي حمل و نقل نيست.

منبع: تين نيوز