اخبار
 1397/02/04  تاریخ خبر
با تصویب هیات دولت: ورود کامیون با تخفیف گمرکی مجاز شد
 با اصلاح آيين نامه قانون احکام دائمي برنامه هاي توسعه کشور، دولت مجاز به استفاده از تخفيف براي واردات کاميون شد.

به گزارش اخبار پولي مالي براساس بند (ث) ماده (30) قانون احکام دائمي برنامه هاي توسعه کشور، دولت مجاز است از تخفيفات و تسهيلات گمرکي براي ورود کاميون ‌هاي مورد نياز با تأييد سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استفاده نمايد. استفاده از اين تخفيفات، منوط به خروج يک کاميون فرسوده با عمر بيش از 25 سال به ازاي هر کاميون وارداتي است.

متن آيين نامه اجرايي بند (ث) ماده (30) قانون احکام دائمي برنامه هاي توسعه کشور:

براساس بند (ث) ماده (30) قانون احکام دائمي برنامه ­هاي توسعه کشور "اجازه داده مي ‌شود با تأييد و تشخيص سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، کاميون ‌هاي مورد نياز که استانداردهاي روز را دارا بوده و عمر کمتر از سه ‌سال داشته باشند مشروط به وجود خدمات پس از فروش موضوع قانون حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مصوب 1386/03/23 وارد شود. دولت مجاز است در اين رابطه تخفيفات و تسهيلات گمرکي را اعمال کند. استفاده از اين تخفيفات، منوط به خروج يک کاميون فرسوده با عمر بيش از بيست و پنج سال به ازاي هر کاميون وارداتي است. آيين­‌نامه نحوه اجراي اين بند توسط وزارتخانه­ هاي راه و شهرسازي و امور اقتصادي و دارايي و سازمان برنامه و بودجه کشور تهيه مي ‌شود و حداکثر ظرف مدت شش ‌ماه پس از ابلاغ اين قانون به تصويب هيئت وزيران مي ‌رسد."

گفتني است: سازمان برنامه و بودجه کشور در اجراي تکليف مقرر در بند فوق، متن پيشنهادي آيين نامه بند يادشده را که با مشارکت دستگاه­هاي اجرايي ذي ربط ( همکاري وزارتخانه هاي راه و شهرسازي و امور اقتصادي و دارايي) تهيه شد و به تصويب ستاد تدوين آيين نامه ها، دستورالعمل ها و اسناد راهبردي قانون برنامه ششم توسعه و قانون احکام دائمي برنامه هاي توسعه کشور نيز رسيده است جهت سير مراحل بررسي و تصويب هيأت وزيران ارايه نموده است./پايگاه اطلاع رساني دولت