اخبار
 1398/12/15  تاریخ خبر
دیدار و گفتگوی کنسول های پاکستان با مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری

در راستاي افزايش مبادلات تجاري و حمل و نقلي بين دو کشور و با تاکيد روساي جمهور دو طرف ، ساخت دو پايانه مرزي ريمدان و پيشين از سوي طرف ايراني آغاز شده است که نيازمند تسريع و توجه بيشتر از سوي طرف پاکستاني است .

 ?کنسول هاي رواديد و امور اجتماعي پاکستان با مديرکل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي در خصوص مسائل حمل‌ونقل بين‌المللي جاده‌اي بين دو کشور ديدار و گفتگو کردند .

منوچهر سلمان‌زاده در اين ديدار با اشاره به سابقه 33 ساله موافقتنامه حمل‌ونقل جاده‌اي بين دو کشور و برگزاري کميسيون‌هاي مشترک اقتصادي و جاده‌اي افزود : مناسبات حمل‌ونقلي جاده‌اي دو کشور در سطحي مطلوب بوده و دستور کار اصلي اين ديدار رسيدگي به مشکلات رواديد رانندگان ايراني از کنسولگري پاکستان است . به‌منظور کاهش زمان صدور رواديد رانندگان پيشنهاد گرديد ، نماينده‌اي از سوي انجمن صنفي شرکت هاي حمل‌ونقل بين‌المللي ايران ، معرفي و براي تجميع درخواست رواديد اقدام نمايد تا ضمن کاهش مراجعات افراد ، امکان هرگونه دخالت واسطه‌ها در اين زمينه به حداقل برسد .

سلمان‌زاده خاطرنشان کرد : در راستاي افزايش مبادلات تجاري و حمل و نقلي بين دو کشور و با تاکيد روساي جمهور دو طرف ، ساخت دو پايانه مرزي ريمدان و پيشين از سوي طرف ايراني آغاز شده است که نيازمند تسريع و توجه بيشتر از سوي طرف پاکستاني است .

اين گزارش حاکي است ، آقايان سليمان و شاه‌پسند ، کنسول هاي رواديد و امور اجتماعي پاکستان ، ضمن اشاره به گستره خدمات کنسولي پاکستان در تهران ، مشهد و زاهدان ، نسبت به تصدي مستقيم همکاران سفارت و عدم برون‌سپاري خدمات ، مضافاً پاسخگويي و اولويت‌دهي امور رانندگان به ديگر متقاضيان رواديد ، تاکيد و در زمينه رسيدگي به مشکلات مطروحه و اجراي پيشنهادهاي طرف ايراني از طريق مراجع ذيربط اعلام آمادگي نمودند .

گفتني است در اين نشست ، نمايندگان صنوف شرکت هاي حمل‌ونقل بين‌المللي نيز حضور داشته و درخصوص همکاري بر موارد مطروحه ، اعلام آمادگي و برخي پيشنهادها ارائه شد .

منبع: سازمان راهداري حمل و نقل جاده اي