اخبار
 1398/12/06  تاریخ خبر
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی آخرین وضعیت تردد ناوگان بین‌المللی از مرزهای زمینی ۵ کشور همسایه را تشریح کرد:مرزهای ترکیه نیمه تعطیل

 منوچهر سلمان زاده با اشاره به وضعيت تردد از مرزهاي زميني ايران و کشورهاي همسايه اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در حوزه حمل‌ونقل بين المللي کالا، مشکلات و موانع بين مرزهاي هفتگانه ايران و عراق برطرف شده است و فقط تردد از مرز مهران به دليل کمبود نيروي انساني از طرف عراق انجام نمي‌شود که طبق گفته طرف عراقي به محض تامين نيروي انساني تردد برقرار مي‌شود.

وي افزود: فعاليت حمل‌ونقل بين‌المللي در مرزهاي ايران و ترکيه در حالت نيمه تعطيل است. يعني تردد‌ها به طور کامل قطع نشده است.

مديرکل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي گفت: کشور ترکمنستان نيز مرزهاي کشور خود بر روي ناوگان بين‌المللي ايران بسته و توضيحي در اينباره نيز ارائه نکرده است.

سلمان زاده با بيان اينکه «پاکستان علت بستن موقت مرزهاي خود را استقرار قرنطينه عنوان کرده است» افزود: افغانستان امروز مرز ميلک و ماهيرود را بر روي ناوگان حمل‌ونقل مسافري بسته است اما تردد ناوگان حمل کالا همچنان برقرار است.

وي خطاب به شرکت ها و انجمن‌ها خواستار اطلاع از وضعيت مرزها پيش از اعزام کاميون به کشورهاي همسايه شد.

مديرکل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در ادامه بيان داشت: به منظور جلوگيري از انتقال ويروس کرونا از طريق مرزهاي جاده‌اي ، همکاري و هماهنگي لازم با پايگاه هاي بهداشت قرنطينه در مرز ها از سوي مديران پايانه‌هاي مرزي کشور انجام شده است.

وي افزود: جلسات کميته هماهنگي در پايانه‌هاي مرزي با حضور نمايندگان مرکز پيشگيري از بيماري‌ها برگزار شده و گردش کار و نحوه کمک و هماهنگي ساير دستگاه‌ها براي کنترل و جلوگيري از انتقال ويروس کرونا مشخص شده است.

وي با بيان اينکه ابلاغيه و دستورات لازم به شرکت‌هاي خدماتي در مرزها براي افزايش دوره نظافت در سالن ها و ديگر ابنيه موجود در مرز براي جلوگيري از هرگونه آلودگي انجام شده است، افزود : جمع آوري و انتقال زباله‌هاي موجود در روز در چند مرحله، ضدعفوني کردن غرفه مربوط به نصب بنرهاي آموزشي در مناسب ترين نقاط سالن و محوطه براي اطلاع مسافران، نصب تابلوهاي هشدار دهنده براي عموم مسافران، از جمله مهمترين اقدامات انجام شده در مرز ها است.

سلمان زاده خاطر نشان کرد: براي استقرار نيروهاي کمکي و بازرسين اعزامي از مراکز استان به پايانه مرزي براي حضور در نقطه صفر مرزي و محل‌هاي تردد رانندگان خارجي ،همکاري لازم صورت گرفته است.

منبع: پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي