اخبار
 1397/02/03  تاریخ خبر
زمزمه لغو بخشنامه پرحاشیه محدودیت حمل بار

طرح کنترل مقررات کاهش و تغيير اوزان مجاز تردد وسايل نقليه باربري درراه‌هاي کشور، از همان ابتداموردانتقاد شديد جامعه کاميون داران مسقف قرارگرفته بود .

زمزمه‌هاي لغوبخشنامه اخير وزارت راه و شهرسازي مبني بر محدوديت اوزان مجاز تردد وسايل نقليه باربري در راه‌هاي کشور در حالي در فضاي مجازي پيچيده است که هنوز سايت وزارت راهو شهرسازي و سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي اين خبر را تأييد نکرده است .

به گزارش خبرنگارتين نيوز بر اساس اخبار تأييد نشده‌اي که در شبکه‌هاي مجازي منتشرشده است و هنوزاز سوي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي تأييد نشده است، اجراي بخشنامه اخيرسازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در خصوص مقررات جديد ابعاد و اوزان کاميون‌هاي باري تا اطلاع ثانوي به زمان ديگري موکول شده است .

اين طرح که قراربود از روز گذشته اول ارديبهشت‌ماه اجرايي شود ظاهراً به تعويق افتاده است و مشخص نيست چه زماني اجراي آن آغاز مي‌شود .

طرح کنترل مقررات کاهش و تغيير اوزان مجاز تردد وسايل نقليه باربري درراه‌هاي کشور، از همان ابتداموردانتقاد شديد جامعه کاميون‌داران مسقف قرارگرفته بود .

علاوه بر سيدمجتبي حسيني که پيش‌تر در گفت‌وگو با خبرنگار تين نيوز از وضعيت بد صاحبان کاميون‌هاي مسقف در پي اجراي اين بخشنامه شکايت کرده بود، محمد زارع گاچي که صاحب خاور مسقفمدل کاويان است نيز در تماس تلفني با تين‌نيوز از اجراي اين بخشنامه گلايه کرد وخواستار تجديدنظر مسئولان در اجراي آن شد .

  وي گفت: متأسفانه تهيه اين بخشنامه بدون انجام هيچ‌گونه تحقيقي انجام‌گرفته است و بدون اينکه وضعيت کاميونت‌هاي ما را در نظر بگيرند تناژ اين کاميونت‌ها روکمتر از حد سازنده انتخاب کرده‌اند .

اين فعال حمل‌ونقلي ادامه داد: در سال گذشته نيز 500 کيلو از ظرفيت ما را کم کردند، بدون در نظر گرفتناين موضوع که در اين صورت ديگر براي اين کاميون ظرفيت باري نمي‌ماند .

او از وزارت راه و شهرسازي و پليس راهور اين سؤال را کرد که با محدوديت تناژي فعلي آيا بار بين‌شهري براي اين کاميونت‌ها پيدا خواهد شد؟

به گفته اين کاميون‌داربا اجرايي شدن اين بخشنامه و انجام باسکول‌هاي جاده‌اي در صورت بارگيري بيشتر ازحد مشخص جريمه سنگيني در انتظار مالکان کاميونت‌هاي مسقف است .