اخبار
 1397/02/01  تاریخ خبر
فرود عسگری خبر داد :تا پایان سال جاری گمرکات حساس کشور به ایکس‌ری مجهز می‌شوند
 رئيس کل گمرک ايران گفت: عمليات تجهيز گمرکات حساس کشور به ايکس‌ري تا پايان سال 97 به اتمام مي‌رسد.

 فرود عسگري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري خانه ملت، در خصوص تجهيز گمرک‌هاي کشور به ايکس‌ري، اظهار داشت: 146 گمرک در کشور وجود دارند اما تمامي گمرکات کشور داراي فعاليت بالا نيستند و تقريبا مي‌توان گفت حدود 15 گمرک کشور 95درصد از عمليات تجاري کشور را انجام مي‌دهند.

 رئيس کل گمرک کشور با بيان اينکه حدود 30 گمرک در حوزه صادرات واردات در کشور وجود دارند که بايد آنها را تجهيز کنيم، گفت: اولين گمرکي که اهميت بالايي دارد گمرک شهيد رجايي است که 45 درصد واردات و 50 درصد صادرات و ترانزيت کشور را پشتيباني مي‌کند، در اين گمرک دو دستگاه ايکس‌ري ثابت و يک ايکس‌ري جديد پرسرعت داريم.

 وي با اشاره به اينکه در گمرک دوغارون به دليل بخش ترانزيت نيز دستگاه ايکس‌ري پر سرعت نصب شده و در ارديبهشت‌ماه افتتاح مي‌شود، ادامه داد: در گمرک بازرگان يک ايکس‌ري مستقر وجود دارد و دو ايکس‌ري ساخت وزارت دفاع نيز در حال راه‌اندازي است که يکي از آنها ارديبهشت‌ماه افتتاح مي‌شود.

 عسگري با تاکيد بر اينکه تجهيز گمرکات نوردوز، شلمچه، پرويزخان و باشماق به دليل حجم  مبادلات با کشور همسايه در برنامه قرار دارند که در برخي از آنها مستقر شده است، عنوان کرد: گمرک ميلک جزء مواردي است که بايد تجهيز شود، عمليات بانکي دو دستگاه ايکس‎‌ري اهدايي از طرف دولت ژاپن در حال انجام است که در استان سيستان و بلوچستان نصب مي‌شوند.

 رئيس کل گمرک کشور در پايان با اشاره به اينکه مي‌توان گفت عمليات تجهيز گمرکات حساس کشور به ايکس‌ري تا پايان سال 97 به اتمام مي‌رسد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه در تجهيز گمرکات کشور از محصولات توليد داخل استفاده مي‌کنيم و مناقصات بين‌المللي است؛ در حوزه تردد مسافربري نيز در تمامي گمرکات از ايکس‌ري‌هاي چمداني توليد داخل استفاده مي‌کنيم.