اخبار
 1398/10/19  تاریخ خبر
نوید رفع مشکل حمل و نقل ریلی و کامیونی بین ایران و تاجیکستان
استاندار خراسان رضوي گفت: بر اساس وعده طرف تاجيکستاني، مشکل حمل و نقل ريلي و حمل و نقل کاميوني بين دو کشور به‌زودي برطرف مي‌شود.

 عليرضا رزم حسيني استاندار خراسان رضوي در ديدار تجار و بازرگانان ايراني شرکت کننده در نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران که در شهر دوشنبه برگزار شد، با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود براي توسعه روابط با جمهوري تاجيکستان  گفت: در مذاکرات با مسئولان تاجيکستان براي رفع مشکلات مبادلات تجاري، انتقال پول، استاندارد کالا، پذيرش سفارش‌هاي تجاري و اقلام خوراکي گفت و گو و توافقات خوبي انجام گرفت.

او در خصوص مذاکرات انجام گرفته با دبير شوراي امنيت ملي کشور تاجيکستان گفت: براساس وعده طرف مقابل، مشکل حمل و نقل ريلي و حمل و نقل کاميوني بين دو کشور به‌زودي مرتفع مي‌شود.

استاندار خراسان رضوي با اشاره به مشکل ثبت شرکت‌هاي ايراني در تاجيکستان گفت: با توجه به اينکه رويکرد ما به شرق بايد تقويت شود، تاکيد داريم که هرگونه فعاليت اقتصادي با ثبت شرکت و براساس نوع فعاليت انجام گيرد.

رزم حسيني افزود: تلاش مي‌کنيم مشکل صدور ويزا در مشهد مقدس را نيز با کمک وزارت خارجه کشورمان حل کنيم و به زودي امکان ثبت ويزا‌هاي الکترونيک نيز فراهم شود.

او با اشاره به نقش تاثيرگذار آستان قدس رضوي در توسعه همکاري‌ها اقتصادي با کشور تاجيکستان ادامه داد: حسب تاکيدات مقام معظم رهبري فعاليت‌هاي اقتصادي آستان قدس رضوي به عنوان يکي از مهمترين ظرفيت‌هاي توسعه‌اي در اين بخش، انشاالله به زودي برکات ارزشمندي را در مبادلات تجاري و همکاري‌هاي اقتصادي نصيب کشورمان خواهد کرد.

محمدتقي صابري سفير جمهوري اسلامي ايران در شهر دوشنبه نيز در ادامه اين ديدار گفت: با تمام توان براي رفع مشکلات تجاري و توسعه همکاري‌هاي اقتصادي در خدمت بخش خصوصي خواهيم بود.

او ادامه داد: استاندار خراسان رضوي در سفر به منطقه دنغره براي رفع موانع مبادله پول و ورود صنايع غذايي، مشارکت‌هاي صنعتي و سرمايه گذاري‌هاي مشترک، مذاکرات خوبي با مقامات تاجيکستاني داشته است و ما هم وظيفه داريم پيگيري‌هاي لازم را در اين زمينه انجام دهيم.

منبع: باشگاه خبرنگاران