اخبار
 1397/01/29  تاریخ خبر
نگرانی صاحبان کامیون‌های مسقف از بخشنامه جدید وزارت راه و شهرسازی

اين بخشنامه که آخرين مقررات ابعاد واوزان ابلاغ‌شده براي حمل بار جاده‌اي را شامل مي‌شود از همان ابتدا انتقادات زيادي را به همراه داشت و جمعي از فعالان بخش ناوگان بار جاده‌اي را نسبت به مقررات جديد معترض کرد .

يک فعال حمل‌ونقلي با انتقاد از بخشنامه جديد وزارت راه و شهرسازي از وضعيت بد صاحبان کاميون‌هاي مسقف در پي اجراي اين بخشنامه شکايت کرد.

به گزارش خبرنگار تين نيوز يک کاميون‌دار با ارسال مطلبي براي سايت تين‌نيوز از بخش‌نامه اخير وزارت راه و شهرسازي که در آن مقدار وزن مجاز تردد انواع تريلي ثبت‌شده است و موجب محدوديت حمل بار در جاده‌هاي کشور مي‌شود؛ انتقاد کرد.

اين بخشنامه که آخرين مقررات ابعاد و اوزان ابلاغ‌شده براي حمل بار جاده‌اي را شامل مي‌شود از همان ابتدا انتقادات زيادي را به همراه داشت و جمعي از فعالان بخش ناوگان بار جاده‌اي را نسبت به مقررات جديد معترض کرد.

دراين‌باره سيد مجتبي حسيني به خبرنگار تين‌نيوز، گفت: بنده خاور مسقف چادري مدل کاويان دارم و بر اساس اطلاعات مندرج در کارت ماشين اين کاميون 6 تن ظرفيت دارد درحالي‌که وزن خالي ماشين بيش از 4 تن است و درعين‌حال ظرفيت بارگيري اين نوع کاميونت مسقف 1200 کيلوگرم است، که چنين باري اصلاً براي خاور نيست.

وي ادامه داد: تمام کاميونت‌هاي 6 تن مشکل تناژ دارند، درصورتي‌که بارهاي خاور 6 تن خالص بايد 2/5 تا 3/5 تن بار حمل کنند.

او ادامه داد: مي‌توانيد از تمامي کاميونت‌ها خصوصاً مسقف‌ها برگ باسکول خالي و عکس ظرفيت پشت کارت خودرو را بخواهيد، همه اين مشکل رادارند.

اين فعال حمل‌ونقلي بابيان اينکه کل ماشين‌هاي خاور بايد با ظرفيت حدود 2/5 تا 3 تن، بار بزنند درصورتي‌که کاميون‌هاي ما ظرفيت بار 1200 کيلو بيشتر ندارند ، ادامه داد: حال امثال مابعد از اجراي اين بخشنامه بايد چگونه کارکنيم تا جريمه نشويم.

وي ادامه داد: ظرفيت يک نيسان سالم بدون مشکل فني 1/5 تن است و کاميونت‌هاي ما با بخشنامه فعلي کمتر، حتي کاميون‌هاي ما هنگام زدن بار اساس منزل هم از وزن 2 تن مي‌گذرند و اين مشکل بزرگي است که مسئولان بايد براي آن راه چاره داشته باشند.