اخبار
 1397/09/21  تاریخ خبر
مجوزها و موانع ترخیص کالا از گمرکات باید برطرف شود
وزير صنعت، معدن و تجارت تاکيدکرد: مجوزها و موانع ترخيص کالا از جمله ضوابط ثبت سفارش را بايد برطرف کنيم تا مواد اوليه وکالاهاي اساسي و ملزومات توليد، در بنادر رسوب نکند و اين موانع بايد در داخل وزارت صمت حل شود .

رضا رحماني در شانزدهمين جلسه کارگروه تنظيم بازار با بيان اينکه همه قوانين و مقررات براي شرايط عادي وضع شده اند نه شرايط غير عادي و تحريم،­ افزود: بايد ترتيبي اتخاذ دهيم که مواد و کالاهاي اساسي و مورد نياز عموم مردم در بنادر معطل نشود و وارد کشور شود و در اين زمينه هرگونه موانعي از جمله ضوابط ثبت سفارش هست بايد برطرف کنيم.
وي تاکيد کرد: در اين گونه موارد، محدوديت و مانعي نداريم و مسئولين کشوري هم همسو با ما هستند و مي توانيم مصوبات راهگشا اتخاذ کنيم.

وي تصريح کرد: هر مانعي براي ورود اين گونه مواد و توليدات به کشور هست بايد در داخل وزارت صمت حل شود و مواد اوليه به چرخه توليد وارد و تبديل به کالا شود و نيازهاي عموم مردم تامين شود .
رحماني ادامه داد: هر مانعي امروز هست بايد برداريم و هر کجا هم مصوبه مورد نياز هست اقدام کنيم و اين تکليف امروز ما و همه دستگاههاي مربوط است.
در اين نشست که با حضور نمايندگان بخش خصوصي وزارت اقتصاد، گمرک، سازمان برنامه، سازمان حمايت، وزارت بهداشت و .. برگزار شد در زمينه آخرين وضعيت تخصيص و تامين ارز و سطح عمومي قيمت کالاهاي اساسي و نيز طرح مصوبه اصلاحي کميته تنظيم بازار محصولات فولادي به منظور دستورالعمل تنظيم بازار اين کالاها بحث شد.

منبع: گمرک نيوز