اخبار
 1397/09/15  تاریخ خبر
افزایش چشمگیر صادرات از گمرک مهران
مدير کل گمرکات ايلام گفت : بعد از اربعين شاهد افزايش صادرات از طريق مرز مهران به کشور عراق هستيم .
روح الله غلامي گفت : از ابتداي سال جاري تا کنون بيش از يک ميليون و 60هزار تن کالا از مرز مهران به کشور عراق صادر شده است .
وي اظهار داشت :کالاهاي صادر شده شامل محصولات فلزي ، وسايل خوردو، مصالح ساختماني ،ظروف پلاستيکي و پلي اتيلن بوده است.
مدير کل گمرکات ايلام افزود : حجم ارزش صادرات از مرز مهران از ابتداي سال جاري تا کنون 800ميليون دلار بوده است .
غلامي عنوان کرد : خروج وصادارت کالا هاي اساسي ومورد نياز داخل کشور از مرز مهران امکان پذير نيست وقطعا گمرکات  استان از خروج کالا ها جلوگيري خواهند کرد .
وي بيان داشت : صادارت يعني رونق اقتصادي و توليد  وگمرکات استان تا جايي که قانون اجازه مي دهد ما رونق اقتصادي را دنبال خواهيم کرد .
مدير کل گمرکات استان ايلام تصريح کرد : براي سهولت در تردد و تجارت، بخش ترانزيتي مستقل شده وهمين سبب شده ترانزيت کالا وحجم عظيم کاميون ها روان تر شود ودر تلاش هستيم که باسکول ها را افزايش  و توقف را به حداقل برسانيم.
غلامي گفت : براي سهولت در بحث صادرات جلسات وهماهنگي هاي لازم با گمرات کشور مقابل انجام مي شود تا موانع صادرات برسي شود تا شاهد روان سازي صادارت در اين مرز باشيم .
وي بيان داشت : خوشبختانه در گمرکات عراق تعامل بسيار خوبي در راستاي ترانزيت وجود دارد .
مدير کل گمرکات استان ايلام اظهار داشت : از ابتداي آبان تاکنون گمرک مهران اولين گمرک  مرزي خروج کالا به کشور عراق است . اولين گمرک ارزيابي در صادرات کالا به کشور عراق به لحاظ ارزش دلاري مي باشيم که اين موفقيت براي استان ومرز مهران است .
در تلاش هستيم  با توسعه زير ساختها تسهيل صادارت براي تجار در مرز مهران فراهم کنيم .

منبع: گمرک نيوز