اخبار
 1397/08/27  تاریخ خبر
کشف محموله قاچاق بالغ بر 10 میلیارد ریال در تانکرهای حامل قیر
ماموران گمرک پل چوبي جلفا در يک عمليات موفق به کشف يک محموله بزرگ قاچاق با ارزش بيش از 10 ميليارد ريال، درتانکرهاي حامل قيرشدند.
 فتح الله حسنلويي مدير کل گمرک جلفا در اين خصوص گفت : ماموران گمرک پل چوبي در جلفا با هوشياري و رصد محموله، دربررسي اسناد و مدارک 4 دستگاه کاميون تانکردار به آنها مشکوک شده و به بازرسي آنها اقدام کردند. بر اساس اين گزارش، کاميون ها چند روز قبل با محموله قير از کشور خارج شده و به عنوان کاميون حاوي تانکرهاي خالي به محوطه گمرک پل چوبي وارد شدند. با تصميم مسئولان اين گمرک پس از ارزيابي و بازديد و معاينه اوليه، يکي از ماموران گمرک عليرغم مخاطرات ناشي از استنشاق گاز داخل تانکر از دريچه بالاي مخزن به تانکرها وارد شده و موفق به شناسايي و کشف محموله هاي قاچاق ميشود.

وي افزود :  بر اساس اين گزارش ازمحل جداره هاي قسمتهاي جلو و عقب هرچهار تانکر انبوهي کالا مشتمل بر پنج و نيم تن مغز فندق ‌‌، ‌2228 باکس سيگار و دهها قلم کالاي ديگر نظير کفش ، پوتين ، انواع البسه زنانه و مردانه توليد کشورهاي مختلف به ارزش تقريبي بالغ بر ده ميليارد ريال از تانکرها کشف شد.

حسنلويي ادامه داد : اين کالا ها به شيوه بسيار ماهرانه در جداره ها جاسازي شده بود که با هوشياري و فداکاري يکي از ماموران اين گمرک شناسايي شد. مراتب شناسايي و کشف اين کالا هاي قاچاق در حضور نمايندگان دادستاني شهرستان صورتجلسه و هرچهارمتهم پرونده به مرجع ذيصلاح ارجاع شد.
ماموران گمرک پل چوبي در جلفا در حالي موفق به کشف اين عمليات شدند، که اين گمرک هم اکنون به ايکس ري و تجهيزات کنترلي مجهز نشده است.

منبع: گمرک نيوز