اخبار
 1397/08/26  تاریخ خبر
توسعه کریدورهای ترانزیت/ بازآفرینی شهری مورد توجه ویژه قرار گیرد
وزير راه و شهرسازي گفت: توسعه کريدورهاي ترانزيت بسيار مورد توجه بوده و در تقويت محور شرق موثر است.

 محمد اسلامي ظهر پنجشنبه در آيين آغاز عمليات اجرايي راه‌آهن قطعه اول «بم - جيرفت» به طول 26.7 کيلومتر بيان داشت: توسعه متوازن و توسعه پايدار مواردي هستند که براي ما از اهميت بالايي برخوردارند. آسيب‌ها و هزينه‌هاي سنگيني که در جامعه با آن مواجه هستيم معمولا ريشه در غفلت از اين دو موضوع دارد.

وزير راه و شهرسازي ادامه داد: در استفاده از اين دو تفکر، رويکردها و برنامه‌ريزي‌هاي خوبي در کشور وجود دارد و جهت گيري در توسعه ريلي کشور شتاب خوبي گرفته است.

وي گفت: پنج مرکز استان در کشور وجود داشت که از جمله برنامه‌هاي دولت تدبير و اميد بود تا اين مراکز را به شبکه ريلي کشور متصل کند. تا به اينجا دو مرکز متصل شده‌اند و سه استان آذربايجان غربي، گيلان و تبريز از هفته ديگر به اين شبکه متصل خواهند شد.

اسلامي تصريح کرد: محورهاي ديگري که بسيار مورد توجه ماست و از جمله واجبات محسوب مي‌شود توسعه کريدورهاي ترانزيت است که ايجاد فرصت مي‌کند و در تقويت محور شرق موثر است.

وزير راه و شهرسازي ادامه داد: از جمله محورهاي ترانزيت محورهاي چابهار و محور جاسک است که يکي از فرصت‌هاي بسيار خوب به شمار مي‌رود و با ايجاد صنعت گاز و پتروشيمي يک محور بزرگ اقتصادي خواهد شد که از مسير جيرفت بايد عبور کند.

اسلامي يادآور شد: گام مهم و نقطه آغازين حرکت براي بها دادن به اين فکر عملياتي کردن محور جاسک است.

وي بيان داشت: براي رسيدن به اين اهداف بايد سرمايه‌گذاران را معطوف دولت بکنيم و به اين اميد که شکوفايي اين منطقه با بهره‌مندي براي استفاده از محور ترانزيت را به ياري خدا آغاز کنيم.

وي به مسئله پارک لجستيک اشاره کرد و يادآور شد: زماني که در سال 94 يا 95 طرح جامع شهر جيرفت تصويب شد در آن جا طرح پارک لجستيک نيز تعريف شد.

اسلامي گفت: در جيرفت چهار تا پنج ميليون تن محصولات کشاورزي داريم که بايد به همراه صنايع تبديلي که شکوفايي اقتصادي دارد در دستور کار قرار گيرند.

وي افزود: شکل گرفتن پارک لجستيک و پيوند آن با راه‌آهن، جاده و فرودگاه مهم است که در اين خصوص نقش مردم بسيار زياد است و دولت به تنهايي قادر به اجرا و تکميل اين پروژه نيست.

وزير راه و شهرسازي به بازآفريني شهري اشاره کرد و عنوان داشت: بازآفريني شهري يکي از نقاط بسيار مهم و قانون بسيار ارزشمندي است که شرکت بازآفريني شهري در اين خصوص برنامه‌هاي خود را آغاز کرده است.

وي گفت: شوراي شهر، شهرداري و ساير سازمان‌هاي مربوطه بايد طرح نوسازي بافت فرسوده شهر را پيگيري کنند و انشاالله شاهد جيرفتي با نشاط در آينده‌اي نزديک باشيم.

اسلامي تصريح کرد: ان شاالله در سال 1400 اين شهر را بانشاط و ساختمان‌هاي مقاوم مشاهده کنيم

منبع : خبرگزاري مهر