اخبار
 1397/08/21  تاریخ خبر
برگزاری نشست كميسيون مشترك حمل و نقل جاده‌ای بين ايران و عراق

  نشست كميسيون مشترك حمل و نقل جاده‌اي بين دو كشور جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عراق، با هدف توسعه روابط حمل و نقل جاده‌اي و مبادلات تجاري و تسهيل گردشگري في‌مابين دو كشور از صبح امروز بيستم آبان در محل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي آغاز و به مدت 2 روز ادامه دارد.

 رضا نفيسي مديركل دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين‌المللي و رئيس هيأت ايراني اين نشست، طي سخناني اظهار داشت: باتوجه به گستردگي روزافزون روابط دوستانه دو كشور جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عراق در زمينه‌هاي گوناگون حمل و نقلي و اهميت گذرگاه‌هاي مرزي در توسعه مبادلات تجاري و تسهيل گردشگري في‌مابين، اين نشست مقدمه‌اي براي گسترش اين روابط بوده و در راستاي حل و فصل مشكلات موجود برگزار شده است.

وي با اشاره به موقعيت خوب ترانزيتي دو كشور در منطقه افزود: 

توسعه كريدور ترانزيتي شرق به غرب يكي از موضوعات مورد بررسي است كه با فعال شدن اين كريدور، امكان دسترسي شرق آسيا، آسياي ميانه و قفقاز به كشورهاي حوزه درياي مديترانه از طريق عراق و سوريه ميسر مي‌شود.

نفيسي با بيان اين كه در ده ماهه سال 2018 بالغ بر 220 هزار كاميون از مرزهاي دو كشور تردد داشتند، خاطرنشان كرد: يكي ديگر از موضوعات مورد بحث تأكيد بر امضاي موافقت‌نامه حمل و نقلي جاده‌اي بين دو كشور مي‌باشد كه در صورت تأييد نهايي مقامات حمل و نقلي دو كشور، اجرا مي‌شود.  

براساس اين گزارش عباس عمران مديركل اداره فني وزارت حمل و نقل عراق و هيأت همراه، طي سخناني بر توسعه حمل و نقل جاده‌اي بين دو كشور و رفع موانع موجود تأكيد كردند.   

گفتني است در اين نشست، نمايندگان وزارت امور خارجه، وزارت راه و شهرسازي، گمرك جمهوري اسلامي ايران، وزارت كشور، سازمان توسعه و تجارت و مديران استاني و مرزي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌‌اي و نمايندگان انجمن‌هاي شركت‌هاي حمل و نقل بين‌المللي كالا و مسافر حضور دارند.

منبع: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي