اخبار
 1397/08/20  تاریخ خبر
مشکلات گمرک گیله سردشت/ارسال کالاهای صادراتی محدود شد

با توجه به مشکلات پيش آمده در گمرک بازاچه گيله سردشت، گمرک ايران در بخشنامه‌اي موضوع محدوديت در ارسال کالاهاي صادراتي به مقصد اين گمرک را ابلاغ کرد.

 احمد برکاييان زنجاني، ناظر گمرکات آذربايجان غربي و مديرکل گمرک اروميه، هفتم آبان ماه در نامه‌اي به گمرک ايران، از بروز مشکل در گمرک گيله سردشت خبر داده بود.

در نامه برکاييان آمده بود: با عنايت به افزايش 100 درصدي فعاليت بازارچه گيله سردشت و همچنين نظر به کمبود شديد نيرو و عدم امکان حمل يکسره محموله هاي صادراتي و همچنين عدم تکميل زيرساخت هاي مورد نياز، خواهشمند است به منظور جلوگيري از سوءاستفاده هاي احتمالي از وضعيت موجود دستور فرماييد گمرکات کشور از ارسال محموله هاي صادراتي از محل 

الف) کالاي موضوع پروانه هاي ترانزيت خارجي تخليه شده در مناطق آزاد (به منظور تغيير بسته بندي کالا) که داراي منشا خارجي هستند.

ب) محموله هاي صادراتي از محل پروانه هاي ورود موقت و قطعي و ج)محموله هاي صادراتي از محل اقلام مکشوفه قاچاق موضوع تبصره 2 ماده 7 آيين نامه اجرايي مواد 55 و 56 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به مقصد گمرک بازارچه گيله سردشت تا اطلاع ثانوي خودداري و نتيجه را امر به ابلاغ فرمايند.

بر اين اساس؛ علي اکبر شاماني، مدير کل دفتر صادرات پيرو درخواست مديرکل گمرک اروميه، در بخشنامه اي به کليه گمرکات اجرايي موضوع محدوديت در ارسال کالاهاي صادراتي به مقصد گمرک بازارچه گيله سردشت را ابلاغ کرد.

در اين بخشنامه آمده است: با عنايت به مشکلات اعلامي در نامه صدرالاشاره در بازارچه گيله سردشت دستور فرماييد؛ تا اطلاع ثانوي از ارسال محموله هاي صادراتي از محل اقلاک ذيل به مقضد بازارچه موصوف خودداري نمايند.

الف) کالاي موضوع پروانه هاي ترانزيت خارجي تخليه شده در مناطق آزاد (به منظور تغيير بسته بندي کالا) که داراي منشا خارجي مي باشند.

ب) محموله هاي صادراتي از محل پروانه هاي ورود موقت و قطعي

ج) محموله هاي صادراتي از محل اقلام مکشوفه قاچاق موضوع تبصره ? ماده ? آيين نامه اجرايي مواد 55 و 56 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

منبع: گمرک نيوز