اخبار
 1397/08/12  تاریخ خبر
آموزش کنوانسیون‌های حمل و نقل بین‌المللی با حضور نمایندگان ترانزیتی بنادر

  سومين دوره آموزش تخصصي« کنوانسيون‌هاي حمل و نقل بين‌المللي» با مشارکت نمايندگان ترانزيتي بنادر و کارشناسان نهادهاي ذيربط در فرايند ترانزيت کشور از جمله سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران و معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي در سازمان بنادر و دريانوردي برگزار شد.

 محمدعلي اصل سعيدي‌پور مديرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دريانوردي گفت: حمل و نقل  به واسطه نقش زيربنايي در تجارت، از اجزاي مهم اقتصاد جهاني به شمار مي‌رود؛ به نحوي که نقش قابل‌توجهي در توسعه اقتصادي کشورها بالاخص کشورهاي توسعه يافته ايفاء مي‌نمايد.

سعيدي‌پور با تاکيد بر اينکه معاونت امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر درصدد است تا با شناسايي و توانمندسازي کارکنان با انگيزه و دست‌اندرکار امور حمل و نقل ترانزيتي بنادر گامي مؤثر در راستاي پرورش و کادرسازي متخصصين عرصه ترانزيت از طريق بنادر بردارد، اظهارکرد: اين رويکرد در راستاي منويات مقام معظم رهبري و توجه به اقتصاد مقاومتي برنامه ريزي شده است.

وي  تمرکز و تاکيد دولت بر فعال‌سازي ظرفيت‌هاي نهفته و مغفول در عرصه ترانزيت و حمل و نقل چند وجهي را مهم ارزيابي و خاطرنشان کرد: بهره‌مندي از اين مزيت و حرکت در جهت توسعه پايدار، بي‌شک نيازمند برنامه‌ريزي، سرمايه‌گذاري و توسعه زيرساخت‌ها، بازنگري قوانين و مقررات، تنظيم تعرفه‌هاي مناسب و توانمندسازي کارکنان خواهد بود.

به گزارش سازمان بنادر و دريانوردي و به گفته سعيدي پور، چهارمين دوره از سلسله دوره هاي تخصصي مرتبط با ترانزيت با عنوان " آشنايي با مقررات و ضوابط جا به جايي کالاي خطرناک در جاده، دريا و ريل" ارديبهشت سال 1398 با حضور کليه افراد ذيربط از سازمان بنادر و دريانوردي و بنادر تابعه و دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط تشکيل مي‌شود.


منبع: پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي