اخبار
 1397/08/10  تاریخ خبر
تجار و بازرگانان از خدمات ۲۴ ساعته گمرک بوشهر بهره‌مند می‌شوند
ناظر گمرکات استان و مديرکل گمرک بوشهر گفت: تجار و بازرگانان از خدمات 24 ساعته گمرک بوشهر بهره‌مند مي‌شوند.
منصور بازيار ظهر چهارشنبه در نشست با اعضاي اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي استان بوشهر افزود: گمرک بوشهر به صورت شبانه روزي و حتي در ايام تعطيل آماده ارائه خدمت به صادرکنندگان است و مسئولين گمرک نيز شبانه‌روز آماده پاسخگويي هستند.

وي با تاکيد بر اينکه زمينه صادرات کالا در تمامي گمرکات استان در حال انجام است، گفت: استان بوشهر هم اکنون 15 گمرک دارد که صادرات کالا از طريق اين گمرکات در حال انجام است و در صورت توسعه زيرساخت‌هاي لازم بندري  زمينه افزايش صادرات نيز فراهم خواهد شد.

ناظر گمرکات استان و مديرکل گمرک بوشهر به بسته حمايتي گمرک به واحدهاي توليدي براي تسريع در امر صادرات اشاره کرد و گفت: اين بسته حمايتي در راستاي تقويت توليد براي صادرات به بنگاه‌هاي اقتصادي ارائه شده است.

بازيار خاطرنشان کرد: تلاش گمرک رونق توليد و تقويت صادرات است و در همين راستا گمرک در راستاي سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي و همچنين پيروي از بيانان مقام معظم رهبري مبني بر حمايت از کالاي ايراني سعي دارد زمينه تقويت صادرات را براي واحدهاي توليدي کشور فراهم کند .

وي تاکيد کرد: صادر کنندگان اين مسئله را در نظر داشته باشند کنترل اسنادي کالاهاي صادراتي در اختيار گمرک است و کنترل کيفي کالا بر عهده ساير دستگاه ذي ربط در امر تجارت است که متاسفانه بعضاً تأخير در صدور مجوز صادرات از برخي از دستگاه‌هاي مجوز دهنده به نام گمرک نوشته مي شود.

احياي کميته فني در گمرک بوشهر

معاون صادرات و ترانزيت حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر نيز در اين نشست به درخواست اعضاي اتاق بازرگاني استان بوشهر مبني بر احياي کميته فني در گمرک بوشهر اشاره کرد و گفت: پيگيري هايي براي احياي کميته فني گمرک به عنوان يکي از درخواست هاي جدي فعالان اقتصادي استان در گمرک بوشهر صورت گرفته است.

بهروز قره بيگي افزود: با توجه به پيچيدگي قوانين و مقررات و بخشنامه هاي متعدد کميته فني گمرک ظرفيت خوبي براي حل مشکلات اين بخش بود که خود گمرک ايران نيز موافق اين موضوع است.

وي  در ارتباط با منطقه 2 ويژه اقتصادي بوشهر گفت: اين مهم به عنوان يکي از خواسته هاي بحق فعالان اقتصادي در دستور کار گمرک بوشهر قرار دارد.

منبع: خبرگزاري مهر