اخبار
 1397/08/09  تاریخ خبر
حمل ریلی زغال سنگ برای نخستین بار در بندر شهید رجایی بندرعباس

براي نخستين بار محموله زغال سنگ از طريق حمل ريلي از بندر شهيد رجايي بندرعباس جابجا شد.

 مدير کل راه آهن هرمزگان با اعلام اين خبر گفت: اين محموله صد هزار تني از کشور هند با صد واگن باري به کارخانه ذوب آهن اصفهان فرستاده شد.

محمد پور فخري با بيان اينکه اين محموله با دو کشتي به کشور حمل شد، تصريح کرد: از ابتداي سال تاکنون بيش از 11 ميليون و 700 هزار تن کالا در راه آهن هرمزگان تخليه و بارگيري شد.

مدير کل راه آهن هرمزگان بيان کرد: از اين شمار 5 ميليون وچهارصد هزار تن در بندرشهيد رجايي بندرعباس تخليه و بارگيري شد.

پورفخري با اشاره به اينکه در اين مدت 920 هزار تن کالا ترانزيت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 55 درصد افزايش دارد، تصريح کرد: در اين مدت 25 هزار کانتينر جابجا شد که از اين شمار سه هزارو هفتصد کانتينر ترانزيت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 31 درصد افزايش دارد.

پورفخري اضافه کرد: اين ميزان کالا در پالايشگاه، منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس (بارکو)، بندر شهيد رجايي و خطوط تخليه دستي مانوري تخليه شده است.

مدير کل راه آهن استان بيان کرد: روغن‌هاي خوراکي، چاي، صابون، و ماشين آلان صنعتي از جمله کالا‌هايي هستند که به کشور‌هاي آسياي ميانه ترانزيت شد.

پورفخري با اشاره به اينکه ايمني، صرفه جويي در مصرف سوخت، کاهش هزينه حمل و نقل از مهم‌ترين مزاياي حمل و نقل ريلي است، عنوان کرد: ايجاد خطوط فرعي و احداث روسازي و زير سازي خطوط ريلي، خريد واگن و واگن برگردان از جمله تسهيلات به سرمايه گذاران در اين بخش است.

وي در پايان گفت: بيست و پنج درصد از کالا‌هاي صادارتي و ترانزيتي در بندرشهيد رجايي بندرعباس با ناوگان ريلي جابجا مي‌شود.

منبع: خبرگزاري ايسنا