اخبار
 1397/08/09  تاریخ خبر
اتصال ریلی و جاده‌ای ایران و عراق در اولویت قرار دارد

  وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه «تاکيد رئيس جمهوري توسعه حمل‌ونقل ريلي و جاده‌اي بين ايران و عراق با اولويت ريل است» گفت: اتصال ريلي و جاده‌اي به کشور عراق در بين کشورهاي همسايه در اولويت برنامه‌هاي دولت و وزارت راه و شهرسازي قرار دارد.

 محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي در جريان بازديد از پايانه مرزي مهران ضمن عرض تسليت ايام سوگواري اربعين حسيني به ملت شريف ايران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام همت دولت، مسئولان و ستاد اربعين رفع نواقص، بهبود زيرساخت‌ها و امکانات براي تسهيل تردد زائران بوده است.

وي افزود: وزارت راه و شهرسازي به زعم مسئوليت خود تمام تلاش خود را براي رفع مشکلات مردم خواهد داشت.

اسلامي با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با دولت عراق گفت: طرح‌هاي پيش‌بيني شده ريلي براي اتصال دو کشور محور چهار خطه مهران-نجف طبق مذاکرات در دستور کار قرار خواهد داشت و اميدواريم تلاش ما منجر به ايجاد جاده‌هاي ايمن براي تردد مردم دو کشور شود.

وزير راه و شهرسازي از تکميل محور ايلام-مهران تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: توقف اين پروژه صرفا به برگزاري مراسم پياده‌روي اربعين حسيني است و پس از بازگشت زائران به‌سرعت تحت عمليات اجرايي قرار خواهد گرفت.

اسلامي با توجه به ترافيک نقطه صفر مرزي و پايانه مرز در ايام پيک تردد زائران گفت: افزايش گيت‌هاي تردد زائران و ايجاد امکانات براي پشتيباني، نمونه‌اي از مهم‌ترين اقدامات انجام‌شده به شمار مي‌رود که نقش استاندار ايلام در اين زمينه برجسته و مشخص است.

 وي با اشاره به تأکيد رئيس‌جمهوري بر توسعه حمل‌ونقل ريلي و جاده‌اي بين ايران و عراق و تسهيل تردد مردم دو کشور براي دسترسي به عتبات عاليات دو کشور به ويژه از طريق ريل، گفت: داشتن جريان پايدار بار و مسافر در ترانزيت ريلي، جاده‌اي و دريايي همچنين توسعه روابط با کشورهاي همسايه جزو اولويت‌هاي دولت و وزارت راه و شهرسازي است و اتصال ريلي و جاده‌اي به کشور عراق در بين کشورهاي همسايه در اولويت قرار دارد.

وزير راه و شهرسازي در پايان يادآور شد: در خصوص بزرگراه مهران-نجف از وزير امور خارجه کشورمان براي مذاکره با دولت جديد عراق در راستاي دستيابي به کريدورهاي ترانزيتي قوي‌تر و با کيفيت درخواست خود را مطرح کرده‌‌ام.


منبع: پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي