اخبار
 1397/08/03  تاریخ خبر
عدم حمایت مسئولان از رانندگان قربانی قاچاق

کاظم نيمه‌فروش خواستار فعال‌شدن انجمن‌هاي صنفي در راستاي حمايت از رانندگان قرباني قاچاق مواد مخدر شد.

وي خبر داد که طي  ماه گذشته مجددا از داخل بار صادراتي سه دستگاه ترانزيت ايراني به مقصد کشور اتريش در مرز ورودي کشور بلغارستان مقادير زيادي مواد مخدر و هروئين کشف‌شده است و گفت: وزن مواد کشف‌شده بيش از 300 کيلوگرم است و در پي آن رانندگان کاميون‌ها هم توقيف‌شده‌اند.

او که اين اطلاعات را به نقل از مترجم برادر زنداني خود در بلغارستان به خبرنگار ما مي‌گفت، ادامه داد: تقاضاي ما اين است که براي پايان‌دادن به وضعيت قرباني شدن رانندگان ترانزيت به جرم انجام نداده، تشکل‌هاي صنفي و مراجع ذيصلاح مربوطه نسبت بهِ حمايت از رانندگان ترانزيت اقدامات لازم را انجام دهند.

وي با طرح اين سوال که اين مشکل تا چه زماني مي‌خواهد ادامه داشته باشد و چند راننده  ديگر بايد گرفتارشده و عمر و سرمايه‌شان را از دست بدهند تا مسئولان مربوطه در مورد جلوگيري از اين جنايت کثيف عده‌اي قاچاقچي و سودجو اقدامي انجام دهند؟ گفت: از محموله اين کاميون‌ها درمجموع بيش از 760 کيلوگرم هروئين کشف‌شده است و موضوع به حدي در تلويزيون و مطبوعات اين کشور سروصدا کرده که نخست‌وزير بلغارستان در مجلس اين کشور حاضرشده و در اين مورد به مجلس و مردم توضيح داده است؛ ببينيد که اکنون چه جو منفي عليه ايران و ايراني و رانندگان ايراني در آنجا ايجادشده است.

اين راننده کاميون و فعال حمل‌و نقلي ادامه داد: محموله از اروميه بارگيري شده است و اين چندمين بار است که از داخل بارهاي صادراتي از مبدا اروميه مواد مخدر کشف مي‌شود.

به گزارش خبرنگار تين‌نيوز محمد عطرچيان نيز  پيش از اين به خبرنگار هفته‌نامه حمل‌و نقل گفته بود که رانندگان ترانزيت تنها هستند.

او گفته بود: اکنون 20هزار کاميون فعال در بخش حمل‌ونقل بين‌المللي وجود دارد که به کشورهاي همسايه، حوزه و اروپا تردد مي‌کنند اما از اين‌ها هيچ‌گونه حمايتي نمي‌شوند. ما هيچ‌گونه سياستي در عرصه داخلي و خارجي از رانندگان نداريم. در عرصه بين‌المللي رانندگان ترانزيت تنها هستند و وقتي رانندگان ما در کشورهاي خارجي با مشکلي مواجه مي‌شوند به‌سختي دستشان به سفارت‌خانه‌ها مي‌رسد.

عطرچيان گفته بود: نمونه دارم براي راننده خارجي در کشور ما مشکلي پيش‌آمده و سفير آن کشور فورا براي حمايت از آن راننده به مسئولان ايراني مراجعه کرده است، اما معمولا رانندگان ما به‌هيچ‌وجه حمايت نمي‌شوند.


منبع: تين نيوز