اخبار
 1397/07/26  تاریخ خبر
ترافیک کامیون ها در گمرک چذابه به دلیل بسته شدن مرز تجاری شلمچه است
ترافيک کاميون ها در گمرک چذابه به دليل بسته شدن مرز تجاري شلمچه است و مرز تجاري چذابه هم براي تردد کاميون ها از فردا بسته مي شود .

 سيد سعيدفاضلي معاون گمرگ چذابه با بيان اين مطلب گفت : عراقي ها به دليل تعداد زياد موکب ها در مسير شلمچه به سمت عتبات عاليات مجبور شدند در روزهاي گذشته مرز را براي تردد کالاهاي تجاري و کاميون ها ببندند و صادرکنندگان مجبور شدند کالاهاي خود را به مرز چذابه هدايت کنند که همکاران گمرک در حال حاضر بصورت شبانه روزي جهت تسهيل صادرات خدمت رساني مي کنند .

وي افزود : با وجود تلاش ها تقاضا براي صادرات کالا از اين مرز به شدت بالا رفته و بيش از 2000کاميون درصف ورودي به بارانداز هستند که امکان ارسال اين محموله ها با توجه به ظرفيت روزانه 400دستگاه کاميون در بارانداز اين مرز خيلي سخت و غير ممکن است .

فاضلي ادامه داد : با توجه به اينکه طرف عراقي اعلام کرده به دليل وجود موکب هاي متعدد در مسير چذابه به عراق ، ارسال کاميون به مرز با مشکل مواجه شده است و با وجود 2000 دستگاه کاميون ، تعطيلي مرز تجاري چذابه نيز از فردا بر اساس تصميم مسئولان مرزي کشورمان قطعي شده و از صادرکنندگان و فعالان اقتصادي درخواست مي کنيم از ارسال محموله هاي صادراتي به اين مرز خودداري و از مسيرهاي جايگزين براي صادرات کالاهاي خود استفاده نمايند .

منبع: گمرک نيوز